A csonka pályaudvaron

Kemsei Zoltán   ·   2011.08.28. 10:00
08

Pest-Buda első vasúti indóházával csak egy baj van: túl jó helyre álmodták az elődök, amikor a váci vonal kezdőpontját kitűzték. Alig telt el néhány évtized, és az Eiffel-iroda tervezte impozáns csarnokot már az eredeti épülettől kissé odébb kellett felépíteni: kellett a hely a Nagykörútnak. Végeredményben a város és a pályaudvar nem járt ezzel rosszul, a Nyugatiban leszálló utas egyből a nyüzsgő metropolisz közepén találhatta magát, kör- és sugárirányban tökéletes közlekedési kapcsolatokkal. A következő hatalmas építkezés a huszadik század hetvenes éveinek elején a metró és az azzal kapcsolatos felszíni beruházások elkezdése volt, ezzel egyidőben a pályaudvart is korszerűsítették: kialakult a csarnok mai, négyvágányos képe.

Még teljes a kép 1993-ban: balra a háttérben a Vígszínház sátra áll<br>A képre kattintva fotógalériánk nyílik meg

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

106-os vonal: a vasút mint zavaró tényező

Károly Szabolcs   ·   2025.10.18. 12:00

Október 18-án késő este jó időre, ha nem végleg elmennek az utolsó vonatok az ország egyik legjelentősebb vicinálisán, Debrecenből Nagykerekibe és vissza. A repülőtér és az akkumulátorgyár terjeszkedésének útjában álló vasút a tervek szerint új nyomvonalat kap – majd egyszer...