A leépülő Kelenföld

T. H. F.   ·   2016.07.27. 18:45
romlo_kelenfold0

Magyarországon a projektátadás, ünneplés, propaganda, kiüresedett utóélet üzemi négyszögben egyelőre jelét sem látni annak, hogy lenne új a nap alatt. Csilliárdokért megépítünk vasutat, metrót, elkerülő utat, kiszolgáló létesítményeket, aztán többnyire hagyjuk lerohadni az egészet. Hivatásos ünneplők, cinikus kormánytagok, önelégült hivatali vezetők, csillogó szemű cégvezérek ragadják ki üdvözült állapotban a másik kezéből a szabóollót, hogy elnyiszálják a nemzetiszín szalagot, stafétában váltják egymást a kormányközlöny sajtó mikrofonállvány riporterei előtt, és ahogy az utolsó fekete Škoda Superb is eltűnik a nagy fegyvertény közelében lévő sarok mögötti kanyarban, meg is kezdődik a feltartóztathatatlan enyészet.

Ennek az 5–6. peronon szerencsétlenkedő órának a működése jellemzi a legjobban az tehetetlenséget. Hónapokig mutatott a kelleténél egy órával kevesebbet, szerencsére van elég időjelző a pályaudvaron, a dezinformálás miatt utas feltételezhetően nem járt pórul. De mégis, az ég szerelmére, ez egy vasúti pályaudvar! Egy hete aztán egy jólelkű törődő szigetelővel átszalagozta az egészet, nem ér! Lapozzon! (fotók: Vörös Attila)

Az épített értékek hanyatlásának a látványa önkéntelenül is kényelmetlen érzést kelt a szemlélőben, akinek rohantában talán nem is tudatosodik, miért hatalmasodik el rajta időről időre diszkomfort. Hát azért, amit a Solymár határában álló, a közelmúltban átadott körforgalom közepén lát, ott már csak láncfűrésszel lehet letarolni a spontán fásszárúvá kérgesedett, két méter magas dudvát. Meg azért, amit például mostani képriportunk helyszínén, Kelenföldön tapasztal. Annyi lerohadás, kosz és elhanyagoltság közepette már nem pendíti meg a fájdalomküszöböt egy újabb rohadás, kosz és elhanyagoltság, ám tudat alatt érzi, itt valami nagyon nincs rendben.

Szóval, nálunk az átadással gyakorlatilag lezárul egy beruházás. A karbantartás szót már hosszú évekkel ezelőtt kitörölték a szervezeti és működési szabályzatokból, ahol meg még lenne hajlam rá, ott vagy link a munkaerő, vagy pénz nincs rá. Hogy a kelenföldi négyes metró végállomás–vasúti pályaudvar összefonódás következetes leharcolása kinek a lelkén szárad, valójában édesmindegy – ám a fingszag, amit ez az egész, országos nemtörődömség áraszt, már egyáltalán nem az.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek