A Lufthansa erősít Münchenben, visszafog Frankfurtban, bővít Ázsia felé

iho   ·   2018.09.30. 12:00
cim

A Lufthansa Csoport folyamatosan optimalizálja müncheni, frankfurti, zürichi és bécsi csomópontjainak üzemeltetését. A fókuszban a rugalmas, több átszállópontos -„multi-hub” - rendszer kialakítása áll. Az új, integrált folyamatoknak köszönhetően a Lufthansa Csoport egyre inkább a minőségre, a növekedésre és a költséghatékonyságra összpontosítva tudja mozgatni flottáját és szervezni a forgalmat csomópontjai között.

A Lufthansa igazgatótanácsa úgy döntött, hogy növeli jelenlétét a müncheni repülőtéren és a bajor fővárost Ázsiára összpontosító csomóponttá kívánják fejleszteni. A Lufthansa Csoport gyors, egyszámjegyű éves növekedést vár jövőre a hálózati légitársaságoknál ebben a csomópontban. A Münchenből Szöulba és Szingapúrba tartó járatok gyakoriságának növelése mellett jövő nyáron – első ízben – napi járat indul Münchenből Bangkokba. Ezekre a járatokra október 4-étől lehet jegyet vásárolni. Az ázsiai járatportfólió további erősítése érdekében a Lufthansa Oszakába induló járata átkerül Frankfurtból Münchenbe.

Jónéhány nagyhatótávolságú utasszállító kerül át Frankfurtból...

A piac nagyon kedvezően fogadta, hogy 2018 nyarán áthelyezték öt Airbus A380 utasszállító bázisát Frankfurtból Münchenbe. A siker nyomán a Lufthansa 2020-ban további A380-asok áttelepítését tervezi. Három Airbus A320 is átkerül a frankfurti csomópontból a münchenibe a ráhordó forgalom bővülésének támogatására, és ezért cserébe München három Bombardier CRJ900 utasszállítót ad át Frankfurtnak.

Az „ötcsillagos” helyszínként pozícionált München első osztályú kínálata is bővül. Ennek támogatására a Lufthansa a frankfurti A340-600 flotta gépeinek többségét áthelyezi Münchenbe.

A frankfurti csomópont fő célja továbbra is a célállomások kínálatának igények szerinti bővítése a minőség színvonalának emelése mellett. A Lufthansa a pontosabb járatok és a stabilabb működés érdekében visszafogja a növekedést ebben a csomópontban. 2019-ben a Lufthansa Csoport alacsony, egyszámjegyű éves növekedést vár a hálózati légitársaságoktól Frankfurtban. A 2018/19-es téli szezonban négy új célállomást vesz fel a menetrendbe: Eilatot, Agadirt, Triesztet és Szalonikit, és az Egyesült Államokba tartó járatok körét is tovább bővíti. 2019. május 3-án indul az első járat Frankfurtból Austinba.

...a müncheni nemzetközi repülőtérre

A Lufthansa Csoport a zürichi csomópontban, a Swiss International Air Lines hazai bázisán is a növekedést tervez. Az elmúlt évek sikeres fejlesztéseit követően a légitársaság mérsékelt növekedésre törekszik, elsősorban az európai hálózat bővítésével. A 2018/19-es téli menetrend új úti célja Bréma. A SWISS már egész évben indít járatokat a következő vonzó célállomásokra: Bordeaux (Franciaország), Kijev (Ukrajna), Brindisi (Olaszország) és a német Sylt sziget.

A bécsi székhelyű Austrian Airlines jelentősen bővíti európai útvonalhálózatát a 2018/19-es téli menetrendben. 2018 október végétől hetente több mint negyven új járatot indít tizennégy célállomásra, köztük német városokba – Berlin, Düsseldorf és Hamburg – és más európai országokba: Koppenhága, Kijev, Athén, Krakkó. A bővítést az útvonalhálózat működésében elért hatékonyságjavulás teszi lehetővé. Az új európai járatok mellett az Austrian Airlines növeli egyes észak-amerikai járatai gyakoriságát, erősítve ezzel Bécs pozícióját a Lufthansa Csoport csomópontjai között.

Bécs közel van hozzánk, nyilván regionális megfontolásokból is bővítik a hálózatát

– Multi-hub rendszerünk, amelynek értelmében összevontan, központilag végezzük négy csomópont kereskedelmi üzemeltetését, jól működik és sikeres. Így rendkívül gyorsan és rugalmasan tudunk reagálni a feltételek változására. Fő szempontjaink a minőség, a hatékonyság és a gazdaságosság – indokolta a döntéseket Harry Hohmeister, a Deutsche Lufthansa AG igazgatóságának tagja, a csomópontok üzemeltetéséért felelős vezető.

– Az iparág egészének a minőség javítására kell törekednie. Ez a földi és légi infrastruktúránál egyaránt szükséges, hogy lépést tudjunk tartani az iparág fejlődésével. A meglévő hiányt meg kell szüntetni. Azokon a területeken növekszünk, ahol a költségek és a minőség is megfelelő szinten van. Ezért csak jövő nyáron, a csomópontok fejlődésének függvényében fogjuk eldönteni, hol fog állomásozni 2020-tól az új Boeing 777-9 2020. Ezen a gépen fogjuk elsőként kínálni az üzleti és a prémium turistaosztály új termékeit, amelyek a teljes iparág nak magasabbra teszik majd a mércét – tette hozzá Hohmeister Frankfurtban.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek