A magyar pilótáknak új esély a Sólyom

iho   ·   2013.08.21. 15:00
hunalpa

Új esélynek tekintik a volt Malév dolgozók az új magyar légitársaság, a Sólyom Airways megalakulását és gratulálnak az első gép megérkezéséhez – olvasható a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesülete szerdai közleményében. A Hunalpa szerint tagjai „abban reménykednek, hogy így minél többen újra itthon dolgozhatnak, és nem kell külföldi légitársaságokhoz menniük. A Malév tavalyi csődje óta még mindig több tucatnyi pilóta és légiutas-kísérő van munka nélkül” – folytatódik a szöveg.

Az egykori Malév-flotta <br>(fotó: hunalpa.webfocus.hu)

A pilóták szakmai szervezete, leszögezi: tagjai minden szakmai segítséget megadnak az új légitársaságnak, számíthatnak a tapasztalt szakembereikre, akik folyamatosan képzik magukat, hogy bármikor munkába állhassanak. Több volt Malév-pilóta és légiutas-kísérő már az új légitársaság munkáját segíti, az egyesület abban bízik, hogy folyamatosan, egyre több kollégájuk csatlakozhat a Sólyom Airwayshez. Külön öröm számukra, hogy továbbiakban is a Boeing 737 típusra esett a választás, a volt Malév-pilóták ezt a repülőgépet jól ismerik, több ezer órát töltöttek velük a levegőben, erre van jogosításuk.

A Malév tavalyi csődje óta sok szakember maradt munka nélkül, a szakmájukban nem tudtak elhelyezkedni és a mai napig nem kapták meg a jogos járandóságaikat. Évtizedes tapasztalatukkal szívesen hozzájárulnának az új magyar légitársaság sikereihez. Új esélyként tekintenek a Sólyom Airwaysre, mivel ha itthon tudnának dolgozni, akkor a családok nem szakadnának el egymástól és megállítható lenne a magyar légi szakemberek tömeges külföldre vándorlása – zárul a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének közleménye.

Fontos fejlemény, hogy a Sólyom Airways is Boeing 737-esekkel indul

Amint erről az iho/repülés is beszámolt, a Sólyom augusztus elsején jelentette meg honlapján álláshirdetéseit, a jelentkezések első szakasza 15-én zárult. A meghirdetett állások közt valóban szerepelt kapitányi és első tiszti poszt, a másodpilótáknak 1000, a gépparancsnokoknak 3000 órás gyakorlattal többszemélyzetes gépeken, a kapitányoknak legalább 1000 órányi gépparancsnoki múltjuk kell, hogy legyen.

Hogy első körben hány pilótát szerződtetett a légitársaság, arról nincs pontos adat, az biztos, hogy az augusztus 18-án Budapestre érkezett Sólyom-gépet is két egykori Malév-kapitány vezette. A bukott magyar nemzeti légitársaság repülőállományának többsége valóban 737-esekkel repüt, és az iho/repülés értesülései szerint olyan szakszolgálati engedéllyel és típusvizsgával, amely a Malév által használt 737 NG-ken túl érvényes volt a kéthajtóműves egyfolyosós utasszállító korábbi, tehát a Sólyom által lízingelt Classic változatára is. Ugyanakkor aki a Malév tavalyi leállása óta nem repült, annak szimulátoron kell felfrissítenie készségeit és vizsgáznia is kell ahhoz, hogy érvényes maradjon a szakszolgálati engedélye.

Kapcsolódó hírek