A Rábalux új raktárközpontja az ipari parkban

MTI   ·   2012.04.12. 13:53

A fejlődőképes kis- és középvállalatok fontosságát hangsúlyozta Cséfalvay Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára a Rábalux Logisztikai Kft. egymilliárd forintból megépült új raktárközpontjának átadásakor a győri ipari parkban.

Az államtitkár kifejtette: a magyar gazdaság minden egyes sikertörténetére szükség van, sok erős, fejlődni képes kis- és középvállalat kell az országnak. Szavai szerint erre mutatott példát az 1993-ban családi vállalkozásként létrejött Rábalux, amely arra is képes volt, hogy termelésének munkaigényes folyamatait kihelyezze Kínába, a magas hozzáadottérték-igényeseket pedig itthon tartsa.

A társaság új központjában több mint 6600, egyenként egytonnás teherbírású, az európai szabványnak megfelelő raklapot tudnak elhelyezni. Ezek mozgatásához két nagy teljesítményű targoncát is beszereztek. A zöldmezős beruházás költségeinek negyedét az Új Széchenyi Terv pályázatán nyerte el a társaság.

Tavaly szeptemberben jelentették be, hogy közel egymilliárdos – negyedrészben uniós pályázati pénzből finanszírozott – fejlesztéssel regionális logisztikai központot épít Győrben a Rábalux Logisztika Kft. a Győri Ipari Park egyik közel 19 ezer négyzetméteres telkén.

A 7200 négyzetméter alapterületű létesítményben magasraktárat alakítanak ki, amelyben soros állványrendszeren, raklapos raktározást végeznek majd. A társaság stratégiai törekvése ugyanis, hogy teljes körű logisztikai szolgáltatást kínáljon, így a régiót lefedve piacvezető pozíciót érjen el a világítástechnikai logisztikai szolgáltatások terén.

A beruházás – amelynek munkálatai tavaly augusztusban kezdődtek és egy hete fejeződtek be – a Rábalux Logisztikai Kft. legnagyobb fejlesztése. A létesítményben 17-en dolgoznak.

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.