A Routes után újabb nagy légigyülekezet Budapesten
Jövőre a magyar főváros lesz a házigazdája a légiáru-szállítási iparág legnagyobb globális konferenciájának (14th Freighter and Belly Cargo World Conference). A cargo és a légiközlekedési iparág képviselői 2014. szeptember 21-23. között találkoznak Budapesten, adja hírül a Budapest Airport közleménye..
Az esemény újabb kiváló lehetőséget nyújt a magyar légiáru és logisztikai iparágak legfontosabb szereplőinek, hogy nemzetközi partnereikkel hazai környezetben tárgyaljanak. A tavalyi, a világ minden tájáról látogatott rendezvénynek Abu Dhabi adott otthont. A konferencia szervezője az Air Cargo News és a Freighters World című szakmai folyóiratok kiadója, az Air Cargo Media Ltd.
„Nagy örömmel üdvözöljük a légiáru-szállítási iparág képviselőit Budapesten. Mi a Budapest Airport részéről mindent meg fogunk tenni a konferencia sikere érdekében” – kommentálta a bejelentést René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója, aki egyben a légiáru tevékenységekért is felelős. „A Budapest Airport által Magyarországra hozott Routes Europe 2013 konferencia sikere után büszkék vagyunk rá, hogy a légiáru-szállítási iparág vezetőivel is a magyar fővárosban találkozhatunk” – tett hozzá René Droese.
A Budapest Airport az idén egy látványos logisztikai létesítmény átadásával kezdte meg repülőtéri üzleti parkjának (BUD Airport Business Park) fejlesztését. A 10 millió eurós beruházás keretében októberben átadott, 17.000 négyzetméteres központ a DHL két üzletágát, a DHL Global Forwarding és a DHL Freight irodáit és raktárait egyesíti a repülőtéren. Ez a Budapest Airport kiváló logisztikai összeköttetéseket és helyszíneket ajánló, a repülőtér déli részén elhelyezkedő üzleti parkjának első fázisa, melyhez a repülőtér-üzemeltető további bérlők jelentkezését várja.
A légi teherszállítás volt talán az az ágazata a légiközlekedésnek, amely leginkább megérezte a világgazdaság visszaesését: szakértők szerint ez a legérzékenyebb mutatója a recessziónak vagy a fellendülésnek. Az európai légi teherforgalom még mindig nem jutott el a válság előtti szintre, és a kelet-ázsiai térségben is valamelyest visszaesett a szállítás mennyisége, amit általában a kínai GDP lassabb növekedésével magyaráznak.
A friss adatok szerint az ágazat lassan magára talál, a jövő évi konferencián remélhetőleg már pluszba hajló számokat sorolnak fel a fuvarozók, a logisztikai cégek, a légi áruszállítók, és azok a légitársaságok, amelyeknél, és ezt az utasok nemigen tudják, sokszor a kabin alatti poggyásztér telítettesége határozza meg egy-egy járat gazdaságosságát.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!