A Siemenstől vesz könnyű vasúti járműveket San Francisco

iho   ·   2014.07.22. 16:05
400px_siemens_lrv

Az 1,2 milliárd dollár értékű beszerzést a napokban hagyta jóvá az SFMTA döntéshozói testülete. A német gyártó a rivális spanyol CAF-ot előzte meg az SFMTA tenderén. A tizenöt évre szóló szerződést hivatalosan csak 2014 végén írják alá – írja a Railway Gazette. A hatóság nyilatkozata szerint a Siemens a várakozásoknál húsz százalékkal olcsóbb árat ajánlott, így a költségvetési tervben számolt százhetvenöt kocsi áráért kétszáztizenötöt tud beszerezni San Francisco.

Az elkövetkező bő húsz évben kétszázhatvan Siemens-kocsi állhat forgalomba San Francisco könnyű városi vasúti hálózatán<br>(forrás: Railway Gazette)

A könnyű vasúti járműveket (LRV) a Siemens sacramentói üzemegysége építi meg. A szerelvények a vegyesen könnyű vasúti és villamospályákból is álló Muni Metro-hálózaton jelenleg használt Breda-szerelvényeket váltják majd fel, miközben kapacitásbővítést is hoznak. Az első rendelés huszonnégy kocsijának finanszírozása a Central Subway-projekt büdzséjén keresztül, szövetségi, állami és helyi forrásokból történik.

A prototípus kocsi érkezése 2016 decemberében esedékes, a további huszonhárom járművet pedig 2017-ben és 2018-ban szállítja le a német gyártó. 2019-ben készül el ugyanis a T-Third vonal 2,7 kilométer hosszú bővítése. Az úgynevezett Central Subway-szakasz a Fourth és a King utcák kereszteződősénél található Caltrain elővárosi vasúti megállót fogja összekötni San Francisco kínai negyedével (Chinatown), miközben áthalad a Stockton és a Fourth utcák alatt. Új, földalatti megállók épülnek a Moscone Centernél és a Union Square-nél. A Siemens-vonatok kezdetben ezen a vonalon fognak közlekedni. A járművek felsővezetékről, 600 voltos egyenáramról üzemelnek.

A járművek nem sok ülőhellyel, ám annál több többfunkciós térrel szolgálnak majd az utasoknak<br>(forrás: IRJ)

Emellett a Siemens további százötvenegy S200-as kocsit szállít le 2021 és 2027 között. A SEMTA szerint nem lesz gond a járművek finanszírozásával. A megállapodás magában foglal egy további nyolcvanöt kocsira szóló opciót is, mivel egy utazási igényeket felmérő tanulmány alapján a hatóság úgy véli, 2018 és 2021 között újabb negyven, 2027 és 2030 között pedig még további negyvenöt kocsira lesz szükség. Így 2040-ig összesen kétszázhatvan könnyű vasúti jármű állhat forgalomba San Francisco környékén. A Siemens-járművek tervezési élettartama harminc év – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek