A Škodától vesz villamosokat Plzeň

iho/vasút   ·   2018.10.20. 08:45
400px_skoda_forcity_plzen

A Škoda Transportation lett a befutó Plzeň közlekedési vállalata, a Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) villamostenderén. Az egymilliárd cseh korona (közel tizenhárommilliárd forint) értékű megállapodás a járműveken felül magába foglalja a személyzet oktatását, a karbantartást, valamint további villamosok opcionális lehívását.

A helyben gyártó Škodától rendelt huszonkét ForCity Smart-villamost Plzeň városa (látványterv: Škoda Transportation)

A város elvárásai alapján megtervezett, teljes hosszban alacsonypadlós, nagykapacitású ForCity Smart kocsiknak nem kell majd nagy utat megtenniük a forgalomba állításhoz: helyben fogják őket megépíteni, ugyanis a Škoda Transportation központja Plzeňben található. A háromrészes, mindkét végén vezetőállással rendelkező járművek utastere természetesen légkondicionált lesz, az utazást korszerű utastájékoztató rendszer segíti, a biztonságról kamerarendszer gondoskodik. A gyors utascserét oldalanként öt kétszárnyú ajtó segíti elő. A ForCity Smartok eleget fognak tenni a legfrissebb európai uniós előírásoknak, többek között a nem tűzveszélyes anyagok felhasználási követelményének, valamint a vezetőfülke szilárdságára és ütközésállóságára vonatkozó szabályoknak.

A Railway Pro arról ír, hogy a villamosok alacsony tengelynyomásának legnagyobb előnye, hogy kevésbé fogják rongálni a pályát. A Škoda a ForCity Smartokon egy olyan, teljesen elfordítható vázat alkalmaz majd, melynek köszönhetően a járművek a plzeňi villamoshálózaton előforduló éles ívekben és trükkös pályaemelkedéseknél is simán futhatnak. Az áttervezett vezetőfülke a vezető részére jobb rálátást enged a pályára.

A Škoda közel húsz évet követően szállíthat ismét villamosokat Plzeňbe. A nyugat-csehországi város Ostrava után a második cseh város, ahol cseh gyártó korszerű, legújabb generációs villamosai közlekedhetnek majd. Az új járművek által az alacsonypadlós villamosok aránya Plzeňben a jelenlegi hatvankilenc százalékról nyolcvanhatra emelkedik, a villamosflotta átlagéletkora pedig nyolc évre csökken – számol be a Global Rail News.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek