A villamoson kötni tilos?

Kemsei Zoltán   ·   2014.11.16. 21:15
00kicsi

Érdekes plakátot osztottak meg a szerzővel a Facebookon: egy, az ötvenes évekből származó felhívás a kötést, horgolást tiltotta meg a Fővárosi Villamosvasút (FVV) járművein. A szöveg szerint balesetveszélyes, ehhez viszont értenünk kell a korszak közlekedési viszonyait. A háborús pusztításokat még igencsak magán viselő Budapest az ötvenes évek elejére komoly forráshiánnyal küzdött, kevés volt az üzemképes jármű, a lakosság száma viszont folyamatosan nőtt, egyre zsúfoltabbá váltak a tömegközlekedés járművei. A magukat csigalassúsággal vonszoló villamosokon feltehetőleg több háziasszony is kézimunkázással ütötte agyon az időt (nem lehetett mindig a Szabad Népet olvasni...), a csattogó kötő-, és horgolótűk azonban jobb esetben az utastársak ruháját, rosszabb esetben testi épségét veszélyeztették. Mindenesetre az intézkedés egyszerűbb és olcsóbb volt az új járművek beszerzésénél: ez utóbbira csak 1956 elején volt lehetőség.

Utazni jegy vagy bérlet ellenében szabad – kötni tilos!<br>(forrás: fortepan)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.