A Wizz nagy nyári fellendülésre számít, meg sok „gyenge társaság” bukására
150 géppel repül majd a cég, a flottában a 320-asokat a nagyobb befogadó képességű A321-esek váltják. „Makrogazdasági nyomás alatt a low cost légitársaságok lényegesen jobban teljesítenek, mint a hagyományos légitársaságok”.
Több korábbi, népszerű járat is visszatér a társaság kínálatába. Júniustól az utazni vágyók Budapestről ismét repülhetnek Szardínia, Ibiza és Palma de Mallorca repülőterére. A Wizz Air még számos görögországi desztinációval is bővíti kínálatát, mint Korfu, Hanía, Iráklion, Míkonosz, Szantoríni, Kos, Rodosz és Zákinthosz. Emellett természetesen Bulgária egyik legszebb üdülővárosa, Burgasz sem maradhat ki a sorból, adja hírül szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében a társaság.
A Wizz csoport teljessége is erős bővítések közepette néz a nyári szezon elé, ezügyben Váradi József vezérigazgató olyan optimista nyilatkozatot tett közzé, ami a tőzsdén is megdobta a cég részvényeinek értékét. Azon az általános prognózison túl, ami a pandémia utáni fellendülésre vonatkozik, a Wizz-főnök külön kiemelte, hogy az Ukrajna elleni invázió kezdetben ugyan csökkentette az utazás iránti igényt, de a légitársaság szerint az utasszámok erőteljesen növekedni fognak, különösen, mert az emberek „későn foglalnak”. Váradi további nettó veszteségekre számít, de az első negyedév mínusza alacsonyabb volt a vártnál.
Még érdekesebb számokat sorolt fel a Wizz-vezér néhány napja a portfolio.hu-ban megjelent interjúban. Miután jelezte, az emberek gyorsan túlléptek a covidon, a járvány alatt sem volt alacsonyabb az utazási kedv, de mostanra sok korlátozást feloldottak. „A nyári időszakra teljes piaccal számolunk.” A későbbiekben megismételt két, már korábban is hangoztatott tézist: egy gazdasági válság „inkább lehetőség a Wizznek, mint strukturális probléma”, és a makrogazdasági nyomás alatt „a low cost légitársaságok lényegesen jobban teljesítenek, mint a hagyományos légitársaságok”. Az úgynevezett gyenge cégek összeomlására Váradi a nyári időszak utánra számít.
A járvány alatt a Wizz 18 új bázist nyitott, 2019 nyarán 119 gépe volt, idén nyáron 150 lesz, a flotta A320-asait 321-esekre váltották, 180 helyett 239 férőhellyel. A hatékonyabb flotta is stratégiai előnyt jelent, az emberek az elmúlt két évben visszafogták a költekezést, most van pénzük, kedvük és motivációjuk, hogy a nagy lezárások után megint elkezdjenek utazni. Már februárban a load factor 91 százalékos volt, ami megközelítette a 2019-es szintet.
Visszatérve az ukrajnai helyzetre, a vezérigazgató elmondta: „Alkalmazottainknak lehetőséget teremtettünk arra, hogy kijöhessenek az országból, mintegy 60 százalékuk élt is ezzel a lehetőséggel, ezeknek az embereknek munkát adtunk a hálózatunk más pontjain. Voltak, akiknek maradniuk kellett a katonai szolgálat miatt, vagy hogy a családjukat támogassák. Ezeknek a kollégáknak továbbra is megvan a munkájuk, teljes fizetést kapnak.”
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!