Állnak a többmillió eurós motorvonatok Szlovákiában

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2018.02.10. 18:45
kiskep_2

A szlovák állami vasúttársaság, a ZSSK a napokban több panaszt is kapott a nem megfelelő utazási komfort miatt a Homonna és Eperjes környéki vasútvonalakon. Itt a ŽOS Vrútky által gyártott 861-es sorozatú motorvonatoknak kellene közlekedniük, de február nyolcadikán például a tizenhat kelet-szlovákiai honú motorvonatból csak kettő volt üzemképes. A ZSSK-nak nincs más választása, mint előkotorni a tárolóvágányokról az élemedett korú 810-es sorozatú „bézéket”.

Ilyen a 861-es motorvonat utastere, ehelyett a műbőr-üléses studenkai csoda viszi az utasokat

Az utasok leginkább arra panaszkodnak, hogy hideg van a vonatokon, az ablakok szigetelése sem megfelelő, de minek is ecseteljem a hiányosságokat, mindenki ismeri a csehszlovák bézéket. A 861-es sorozatú motorvonatot a ruttkai járműjavítóban fejlesztették és gyártották, üzembehelyezésük óta sok gond van velük, előbb gyermekbetegségek mutatkoztak, majd jöttek az ilyen-olyan műszaki hibák, amiért a vasutasok és az utasok is a gyártót hibáztatják. A vasúttársaság azt ígéri, hogy a szükséges javításokat gyorsan elvégeztetik, s újra visszakerülnek a forgalomba a komfortosabb szerelvények.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.