American ülészűrök a 767-eseken is
A csődvédelem alatt álló amerikai óriás légitársaság vezetése egy a cég alkalmazottainak írt levélben jelentette be, hogy miután már nagyrészt sikerült 47 Boeing 757-esén megerősíteni az ülések szerkezetét, hasonló kampányt hajt végre 49 szélestörzsű 767-esen is.
Mint korábban hírt adtunk róla, a társaságnak nyár óta igen komoly problémákkal kell szembenéznie: ilyen például a pilóták és karbantartók bíróságig menő bérvitája a menedzsmenttel, és a sokak szerint ezzel összefüggő késések és műszaki problémák sorozata, amelyek következtében vészesen visszazuhantak a légitársaság pontossági-megbízhatósági mutatói.
Időközben az is kiderült, és sokan ezt is egyfajta szabotázsként kezelték, hogy a keskenytörzsű 757-esek üléseivel baj van, volt eset, amikor az economy-osztályon egy-egy sor utasaival együtt elmozdult a helyéről, mert eltört az ülésrögzítő egyik biztosító alkatrésze, egy ízben egy egész sor hátra is esett az utasaival.
A mostani bejelentés szerint a 767-esek közül azokat a gépeket kell átvizsgálni, amelyek a meghibásodott 757-esekéhez hasonló ülésekkel és ülésbiztosító szerkezetekkel repülnek, de a légitársaság nagyon nyomatékosan állítja, hogy a szélestörzsű 767-eseken nem történtek olyan törések és incidensek, mint amilyeneket az utasok a 757-esek némelyikén kellett, hogy átéljenek. A gépek átvizsgálása kifejezetten megelőző jellegű – olvasható a társasági körlevélben.
A 767-eseken a munka már el is kezdődött és október 21-re befejeződik. A társaság azt is leszögezte, hogy több típus nem kerülhet szóba, ugyanis a légitársaság 617(!) gépes flottájában más típuson nincs olyan rendszerű ülésrögzítő, mint amilyet a 757-eseken és a 767-eseken ki kellett és ki kell cserélni.