Amerikában is megújítja a mikromobilitást a Magyarországra érkező európai startup

iho/zöldút   ·   2021.06.18. 12:00
01_duckt

Európa több nagyvárosában sikeresen zárt projektekkel a háta mögött, a mikromobilitást forradalmasító észt startup, a DUCKT az Egyesült Államokat is célba vette.

A tervek szerint a cég még idén nyáron, a független tanúsító szervezet, a DEKRA tanúsítványával működő 1100 dokkoló állomást fog kiépíteni több mint ezer e-kerékpárnak Manhattan területén, és ezzel a fenntartható közlekedési normák kialakításában is komoly szerepet vállal az amerikai piacon. Az Egyesült Államokban együttműködnek a JOCO-val, az első olyan közösségi használatú kerékpárhálózatot fenntartó vállalattal, amely száz százalékban elektromos flottával rendelkezik.

Az amerikai piac meghódítása mellett a Kanadában, az Egyesült Arab Emirátusokban, Törökországban jelen lévő DUCKT az európai országokban is szeretne terjeszkedni. Párizsban már tesztelik a szolgáltatást, ami hamarosan Magyarországra is megérkezik, köszönhetően a fenntartható projektek finanszírozásában, illetve az európai szén-dioxid-mentesítési célkitűzések elérését szorgalmazó EIT InnoEnergy-nek, amelynek legfrissebb tanulmánya szerint a mikromobilitás piaca a következő hat év során 380 millió euróra fog nőni Európa területén.

A szervezet számításai szerint 2030-ra körülbelül 30 millió magán e-kerékpárral és e-robogóval, valamint 2,7 millió közös használatú közlekedési eszközzel lehet majd számolni a kontinensen. Az EIT InnoEnergy szerint a fenntartható mikromobilitási infrastrukturális megoldások kulcsfontosságú szerepet fognak játszani a klímaválság kezelésében, ezért is elkötelezettek az olyan vállalatok mellett, mint a DUCKT, amely univerzális és könnyen megvalósítható megoldásokat kínál ezen a téren világszerte.

Jelenleg a mikromobilitás előtt még vannak akadályok, amelyek többek közt a járművek rövid élettartamát, a működési költségeket, a nagyvárosi közlekedési rendszerekbe illeszkedésüket érintik. Viszont ezek egy rendszerszintű megközelítéssel előbb-utóbb kiküszöbölhetőek lesznek. Az eszközök fejlesztésével, a jobb minőségű alkatrészek használatával, a jelenlegi töltési nehézségek áthidalásával, valamint a mostaninál kedvezőbb szabályozási környezet létrehozásával a mikromobilitásban rejlő előnyök is jelentkezni fognak. A szektor fejlődésével közvetlen és közvetett módon egymillió új munkahely jöhet létre, 30 millió tonnával csökkenhet a szén-dioxid-kibocsátás, és akár évi 127 THW energiafogyasztás is megspórolhatóvá válik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Szállítmányozás Alternatív hajtás

Weights & Dimensions-módosítás: több teherautó, több szén-dioxid-kibocsátás és energiafelhasználás, magasabb baleseti kockázat, több költség

iho/közút   ·   2024.03.07. 12:00

Ha az Európai Parlament március 11-én megszavazza a közúti tehergépjárművek tömegéről és méreteiről szóló EU-irányelv (96/53) módosítására irányuló javaslatot, alááshatja az EU zöld megállapodásának (Green Deal) közlekedésre vonatkozó céljait.