Száz százalékban magyar tulajdonba kerülhet a GYSEV?
Lázár János szerint a magyar állam lát fantáziát abban, hogy felvásárolja az osztrák állam részesedését a vasúttársaságban. Az osztrák Strabag 6,1 százalékára is tettek ajánlatot.
Lázár János szerint a magyar állam lát fantáziát abban, hogy felvásárolja az osztrák állam részesedését a vasúttársaságban. Az osztrák Strabag 6,1 százalékára is tettek ajánlatot.
Az idén tízéves, észtországi központú vállalat innovatív megoldásai átalakítják az emberek városi közlekedését.
A 80–100 ezer rollerből mintegy 25 ezer bérelhető vagy közösségi roller, a többi magántulajdonban van a Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint. A rollerezés népszerűségét mutatja, hogy egy-két éve még csak feleannyian használták ezt az közlekedési eszközt.
Ezzel a lépéssel jelentősen javult a rendezetlenül lerakott megosztott elektromos rollerek miatt kialakult korábbi kaotikus helyzet. A szülinapot ünneplő Mobi-pontok használatával a budapestiek nemcsak időt takarítanak meg, hanem hozzájárulnak egy élhetőbb Budapest kialakításához is.
Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács egységes szabályokat javasol az elektromos rollerekre, egyebek közt gyárilag beépített húsz kilométer/órás sebességkorlátozást és nagyobb, legalább 30,5 centiméter átmerőjű kerekeket, a rollerek használóinak pedig bukósisak kötelező viselését írná elő.
Ezentúl nem lehet járdán leparkolni a kölcsönjárművet, minden roller helyzetét nyomon követik és automatikusan leállítják a járművet, ha olyan helyre hajtanak be vele, ahol nem szabad használni.
Az elmúlt időszakban kialakított parkolóhelyeknek immár hivatalos nevük is van: Mobi-pontok.
Európa több nagyvárosában sikeresen zárt projektekkel a háta mögött, a mikromobilitást forradalmasító észt startup, a DUCKT az Egyesült Államokat is célba vette.
Mivel az osztrák városokban is egyre több közösségi e-roller szolgáltató lép be a piacra, az Osztrák Városok Szövetsége és az AustriaTech útmutatót dolgozott ki a településeknek, mire figyeljenek a szolgáltatás engedélyezésekor.