An-124: itt a virágzó jövő?
Igaz, ehhez az is kellett, hogy a mondat a United Aircraft elnök-vezérigazgatója, Mikhail Pogosian szájából hangozzék el. A Ruszlánokat gyártó cég vezetője újságíróknak elmondta: ugyan jelenleg még nincs aláírt hivatalos szerződés, de tíz An-124-est adnak át az Orosz Légierőnek, 2015-2020 között leszállítva a nehéz teherszállító gépeket. A repülőgépek átadása a 2011-2020 közötti időszakra meghirdetett, tízéves nagy légierős fegyverzetfejlesztési program része lesz Pogosian szerint.
A hír nem minden alap nélküli: még a kiállítás előtt, július közepén jelent meg az Orosz Védelmi Minisztérium már említett tízéves, 13-20 billió rubeles fegyverzetvásárlási terve, mely körülbelül húsz An-124-100-es változat megépítését és rendszeresítését irányozta elő. Ezt erősítette meg Vlagyimir Popovkin miniszterhelyettes is: „Dolgozunk a kérdésen… Szándékaink szerint húsz ilyen repülőgépet vásárolunk. A tervek szerint évente két, már meglévő An-124-esünket modernizáljuk, s majd 2015-16-tól, ha a gyártó készen áll, megkezdődhet az új repülőgépek megvásárlása is.”
Ez azonban nem lesz olcsó mulatság: a gyártósort ugyanis újra kell indítani, a szakembereket be kell gyűjteni és át- illetve továbbképezni. Az eddig ismert számítások szerint negyven repülőgép megrendelése az a minimális mennyiség, amelytől már a gyártósor felélesztése kifizetődő lehet. Ha mégis sikerül, akkor az ukrán Antonov és az orosz United Aircraft közös vállalkozása végezheti majd az An-124-100-as új változatának kifejlesztését, tesztelését, majd a gyártást és az értékesítést. Az erről szóló megegyezést még 2010 októberében írták alá a két állam vezetői. Ekkor még szó volt egy 60 gépes, már befutott megrendelésről is, de ezt ezidáig nem sikerült konkrét szerződésbe foglalni.