Átadták a dombóvári fényezőkabint

iho   ·   2016.10.14. 11:15
00kicsi

A száznyolcvan négyzetméter alapterületű, két részre osztható fényezőkabinban kisebb alkatrészekből forgóvázakból több is, rövid tengelytávú kocsikból, mozdonyokból akár kettő is készülhet egyszerre. A több mint fél év – hét hónap – alatt 185 millióból megvalósult beruházás segítségével Dombóváron is megvalósulhat a járművek korszerű és maximálisan környezetbarát fényezése.

Így néz ki az új fényezőkabin a dombóvári területi műhely udvarán. A képre kattintva galéria nyílik (forrás: MÁV Zrt.)

Az öntartó modulszerkezet paneljei hő- és tűzállóak, a 125 fokot is elérő üzemi hőmérséklet miatt. A kabinból távozó levegő többszörös szűrésen esik át, impregnált plafonszűrő és aktívszenes szűrő gondoskodik a környezet védelméről. A kabin belső falát, az elszívóberendezés légcsatornáit és a világítótesteket különleges bevonat védi a festék ellen, a padlót szikra- és csúszásmentes, elektrosztatikusan nem feltöltődő műgyantabevonat borítja. A kabin alkalmas a festés–szikkasztás, szárítás–hűtés munkafolyamatok elvégzésére, a technológiához szükséges forró levegőt földgáz felhasználásával állítják elő.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!