Átadták az M85-ös autóút Sopron és az országhatár közötti új szakaszát

MTI/iho   ·   2024.12.15. 08:45
02_m85_atadasa

A hűség napján, Sopron legnagyobb ünnepén adták át az M85-ös gyorsforgalmi autóút Fertőrákos csomópont–Sopron országhatár közötti kétszer kétsávos új szakaszát, aminek része a Bécsi domb alatt átvezető 780 méter hosszú dupla közúti alagút is.

A határig vezető útszakasz átadása azt is jelenti, hogy a Sopron belvárosa végre „fellélegezhet” az áthaladó teherforgalom terhe alól, egy olyan körgyűrű jön létre a város körül, ami a közlekedési nehézségeket is számottevően enyhíti. Az M85-os autóút a fertőrákosi csomópont–Sopron országhatár közötti 4,12 kilométer hosszúságú szakasza, bruttó 67 milliárd 200 millió forintnyi, teljes mértékben állami forrásból valósult megvalósult meg. A kivitelezést az SDD konzorcium végezte, a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. közreműködésével.

Sopron északnyugati elkerülőjének 3,6 kilométer hosszúságú szakaszát májusban adták át, felújították a 84-es főút már eddig is használt irányonként két sávos szakaszát egészen a határátkelőig.

A 780 méter hosszú alagútpár építése 2020 októberében indult és 1360 napig tartott. A bányászati munka során több tíz méterrel a föld alatt dolgoztak a szakemberek. Az alagútban a biztonságos és balesetmentes közlekedést harmincnégy kamera, segélykérő és tűzjelző nyomógombok, a forgalomirányítás led táblái, burkolat-hőmérséklet jelzők, forgalomszámláló eszközök, útburkolati aktív prizmák, fénysűrűségmérő szenzorok, szellőztető ventilátorok, hang- és fényjelző készülékek és hangszórók szolgálják. A próbaüzem során – ami 2024 júliusában kezdődött – több mint 120 forgalmi helyzetet teszteltek az alagútban a forgalombiztonság érdekében.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elmarad Romániában a dízelreneszánsz

iho/vasút   ·   2025.10.03. 09:00

A CFR Călători hónapok óta nem fizette ki a villamos üzemű járművei által elhasznált vontatási áram díját, ezért a vasúti áramszolgáltató Electrificare CFR úgy döntött: október 7-étől nem engedi közlekedni a villamosmozdonyokat és -motorvonatokat. A vasúttársaság végül kegyelmet kapott.

Vasút Nagyvasút

Október 13-ával leáll a nagykereki vonal!

Károly Szabolcs   ·   2025.10.01. 09:35

Debrecen egyik legfontosabb elővárosi mellékvonalán már egy ideje részben buszok viszik az utasokat és a pálya állapota járműhiány miatt. A vonal a leendő akkumulátorgyár és a reptér futópályájának meghosszabbításának útjában áll. Van visszút?