Átadták Szolnokon a járműjavító új felsővezetékét

iho/vasút   ·   2011.09.01. 17:54

A vonal kiépítésével a javításra kerülő villamosmozdonyok más vontatójármű igénybevétele nélkül, „saját lábon” érkeznek a telephely területére, illetve a javítócsarnokhoz. Az előrejelzések szerint várhatóan évente 80-85 villamos jármű veszi majd igénybe a 25 kV-os felsővezetéki hálózatot.

A 2353-as Szili az új felsővezeték alatt<br>(fotó: MÁV Gépészet)

A beruházás számos előnnyel jár. A Vasútvill Kft. által kivitelezett felsővezeték hálózat kiépítésével a javításra szoruló villamos mozdonyok a vasútállomás és az üzemcsarnok között húzódó, 2930 méter hosszú hálózaton közlekedhetnek a „saját lábukon”. Korábban külön vontató jármű kellett ehhez, ami többlet időt és –pénzt igényelt. A szeptember 1-jei átadás után nemcsak a mozdonyoknak a javítás helyszínére történő eljutása, hanem azok javítás utáni üzembe helyezése is a szolnoki telephelyen történhet. Így a javítási és üzembe helyezési folyamat hatékonysága nő, a költségek csökkennek.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!