Áttekintés a metrófelújításról

iho/vasút   ·   2018.02.02. 14:00
3-as_metro_metrofelujitas_varoskapu_kislid

A felújítandó metróvonal északi szakaszán dolgozó Strabag és a Swietelsky jelentősen előrehaladt a munkákkal, erről a magyarepitok.hu adott hírt a héten.

A keretalagútban folyamatosan bontják a jobb oldali (a városközpontból kifelé vezető) vágányokat, az állomásokon a burkolatokat. Ha sikerül tartani az ütemezést, akkor ez év decemberében elkezdődhet az alagút és az állomások műszaki átadás-átvételi eljárása. Ez az a procedúra, melynek során a munka megrendelője megbizonyosodik arról, hogy a kivitelező a munkákat a szerződésnek megfelelő tartalommal és minőségben végezte el, kivitelező pedig ezt hitelesen bizonyítani tudja.

A megmaradt baloldali vágányoknak fontos szerepük van az építési logisztikában, ezen szállítják a helyszínre az építési anyagokat, illetve szállítják el a bontott szerkezeteket. Közben befejezték az alagút mosási és takarítási munkáit is, ha bárkinek kétsége lenne, milyen mennyiségű szenny gyűlhet össze huszonhat év alatt az alagútban, annak érdemes a Kálvin téren a csak negyedik éve üzemelő négyes metró eredetileg fehér, vágányok feletti álmennyezeti rendszerének tetejére, az azt fedő vastag, fekete porrétegre felnézni.

Az alagútban ezeken túl elvégezték a próbaszigeteléseket, most ezek kiértékelése folyik. A régi tűzjelzőrendszert folyamatosan bontják. Az állomásokról folyamatosan szállítják ki a régi gépészeti berendezéseket, transzformátorokat, a munka „szoft” részével, a burkolatok, kábelek bontásával már jórészt végeztek.

Bontási munkálatok Újpest-Városkapunál

Nehezebb ügy a felvonók beépítése, a fogadóműtárgyak elkészítése előtt ugyanis az útban lévő közművezetékeket át kell helyezni, esetenként ki kell váltani.

A hat érintett állomás felújítását a Strabag Építőipari Zrt. végzi nettó 24,1 milliárd forintért. A fejlesztés másik részét az alagúti, vágányépítési munkák képezik, valamint a biztosítóberendezés felújítása, illetve a távközlési, diszpécserrendszerek korszerűsítése – ezeket a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezi, nettó 47,8 milliárd forintos értékben.

A felújítás előtt a 17,3 kilométeres M3-as vonalon munkanapokon megközelítőleg félmillióan utaztak, ez több, mint az ország teljes vasúthálózatának egynapi forgalma. Hogy a felújítás folyamatos lehessen, folyamatban van a déli és középső szakasz állomásait érintő tárgyalásos közbeszerzési eljárás, a részvételi felhívás február elején jelenhet meg, eredményes eljárások esetén a szerződéskötés júliusban várható. Ennek keretében a Fővárosi Közgyűlés elé terjesztik majd a javaslatot, hogy tizenharmadik helyszínként a Kálvin téren is épüljön felvonó az akadálymentesség biztosítása érdekében.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek