Átvizsgálják a 3-as metró szerelvényeit

MTI   ·   2012.06.05. 17:57

A BKK közleménye szerint Tarlós István főpolgármester és a BKK is átfogó vizsgálatot rendelt el a BKV-nál, amelyben egy független tanúsító intézet is részt vesz. A tendert csaknem 25 millió forintos ajánlatával a TÜV Rheinland InterCert Kft. nyerte, a munkát 60 nap alatt kell elvégeznie.

A vizsgálat célja a járművek tűzzel és füsttel járó meghibásodásainak elemzése, a villamos berendezések, készülékek, vezetékek állapotának felmérése, a szigetelési vagy egyéb hiba miatti villamos zárlat keletkezésének vizsgálata, valamint az esetleges konstrukciós hibák felderítése.

Emellett a TÜV Rheinland a helyszíni és laboratóriumi vizsgálatok alapján a továbbüzemeltethetőséget szem előtt tartva elemzi az elektromos, illetve tűzbiztonsági szempontok szerinti kockázatokat, és javaslatokat készít a szükséges műszaki beavatkozásokra.

Legutóbb a múlt hét végén volt komolyabb műszaki meghibásodás a 3-as metró vonalán, szombaton egy nap alatt kétszer is le kellett állítani a forgalmat. Az egyik esetben a légfék meghibásodása miatt befogtak a fékek, és az utasokkal teli szerelvény a Pöttyös utca és a Határ út közötti alagútban vesztegelt több mint fél órát. Nem sokkal később füstölés miatt kellett egy időre korlátozni a forgalmat a kőbánya-kispesti végállomás és a Nagyvárad tér között.

Tarlós István és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója május 14-én jelentette be, hogy az infrastruktúra rossz állapota miatt idén félmilliárd forintot költenek a metró észak-déli vonalának felújítására.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

CER Csoport: irány a tőzsde!

iho/vasút   ·   2020.12.03. 09:00

Új mozdonyok beszerzésére fordítja a vasúti árufuvarozásban közel kétévtizedes tapasztalattal rendelkező CER Csoport azt a 2 milliárd 200 millió forint összegű tőkebefektetést, amelyben a Széchenyi Alapok és két független piaci társbefektető vesz részt.

Vasút Nagyvasút

Átkozott sorompók Szerbiában

iho/vasút   ·   2020.12.01. 18:00

Vajdaságban, de inkább egész Szerbián lassan már nem is újdonság, ha egy nem működő fény- és félsorompóval biztosított, vagy esetleg éppen működő berendezésű, esetleg csak kitáblázott közúti-vasúti átjáróban baleset történik.