Augusztusi flottamérleg: rendelések és visszamondások
Erős nyara volt a repülőgépiparnak: a júniusi rekordrendelések (Le Bourget) és a júliusi magas számok után augusztusban is vastagodtak a megrendelés-könyvek a gyártóknál.
Ebben a hónapban tehát a nettó rendelésszám 401 lett, miután 411 gépet vásároltak, viszont tizet mondtak vissza a légitársaságok.
A Flightglobal öszesítése szerint a hónap "győztese' a Delta Air Lines volt, az amerikai cég az amerikai gyártótól 100 Boeing 737-900-ER-t igényel, vagyis a gépcsalád legnagyobb és egyben legnagyobb hatótávolságú tagját. A CIT csoport 50 darab 320neot vásárolt, a kínai CASGC és az ICBC lízingcég ugyancsak A320-asokat, negyvenhatot illetve negyvenkettőt. A Cebu Pacific Air szintén az A320neo listájára iratkozott fel 30 géppel, ami pedig a lemondásokat illeti, a Monarch hat Boeing 787-esre, a Bangkok Airways pedig négy A350-esre nem tart igényt.
A szokásos összehasonlítás szerint ez a hónap (ismét) az Airbusé volt: az európai gyártótól 234, a Boeingtól csak 127 gépet rendeltek, a szélestörzsűek kategóriújában azonban a Boeing teljesített jobban 27 arab 777-essel, az A350-esre csak négy új rendelés futott be. Ugyanakkor a regionális piacon a Bombardier és a Szuoj is elkönyvelhetett sikereket, igaz,a kanadai gyártó csak négy, az orosz viszont 46 megrendelést könyvelhetett el.
Mindent összevetve a világ polgári utasszállító rendelésállománya augusztus végére 8929 égpre emelkedett.