Az Alstomtól vesz motorvonatokat a ZGB

iho/vasút   ·   2012.12.26. 18:00
400px_coradia_braunschweig

A Braunschweig térségének vasúti közlekedéséért felelős Zweckverband Großraum Braunschweig (ZGB) idén tavasszal létrehozott leányvállalata, a Regionalbahnfahrzeuge Großraum Braunschweig (RGB) és az Alstom által aláírt szerződés húsz, négyrészes Coradia villamos motorvonatot, azok húszévnyi teljes körű karbantartását, valamint további tizenhárom, opciós szerelvényt tartalmaz. A több mint százmillió eurós megrendelést Alsó-Szászország tartomány költségvetése finanszírozza.

A várhatóan 2015 végén forgalomba álló új szerelvényeket az Alstom Salzgitterben található üzemében készítik el. A gyártóegység jelentős tapasztalattal rendelkezik a Coradia-motorvonatok terén, mivel eddig 189 szerelvényre kapott megbízást. A ZGB vonatainak karbantartásáért a francia gyáróriás elővárosi és tram-train vonatokra specializálódott Alstom Train Life Service központja vállal felelősséget.

A Continental a Coradia villamos motorvonatcsalád négyrészes, 450 férőhelyet kínáló változata. A Continental gyorsulási mutatói kiválóak, és képesek akár a nemzetközi szinten elvárt óránkénti százhatvanas tempóval is száguldani. A vonatokon megtalálható lesz a Németországban, nagysebességű szerelvényeken használatos LZB vonatbefolyásolás is. A Coradia Continentalok rendkívül környezetbarátok is: az elektrodinamikus fékezés révén a felhasznált elektromos energia akár harminc százalékát is képesek visszatáplálni a hálózatba.

Látványos, án nem végleges színterv az ENNO-hálózaton közlekedtetni kívánt Coradia-motorvonatokhoz<br>(látványterv: Alstom)

Az utasok biztonságára fedélzeti kamerarendszer és ütközési energia-elnyelő rendszer vigyáz. A Coradia-szerelvények megfelelnek az EN 15227-es számú, Vasúti Járművek Európai Ütközésbiztonsági Szabványnak. Az esélyegyenlőség érdekében hangjelzések, kézi kapaszkodók és különféle lámpák hivatottak segíteni a mozgásukban korlátozottakat, vakokat, gyengénlátókat. Külön férőhelyeket különítettek el a kerekesszékesek, kerékpárok és babakocsik részére. Az ajtók kinyílásakor előbukkanó rámpák a szerelvény és a peron közötti rést áthidalva könnyítik meg az utascserét – áll a gyártó hivatalos közleményében.

Az Alstom új vonatait használva a ZGB modern, kényelmes és megbízható regionális vasúti szolgáltatást szeretne nyújtani a Hannovertől Wolfsburgon és Braunschweigon át Hildesheimig tartó, úgynevezett ENNO (Elektronetz Niedersachsen Ost)-hálózaton. Az International Railway Journal információi szerint a ZGB céljai között szerepel a csúcsidei félórás követési ütem, a buszos és vasúti közlekedés még nagyobb mértékű összehangolása, az állomások továbbii fejlesztése, a dinamikus utastájékoztatási rendszer bevezetése, valamint korszerű szerelvények használata. A vasúti pálya és az állomások fejlesztésére, valamint úgy megállók létrehozására 65 millió eurót különítettek el. A ZGB és az RGB közös igazgatója elmondta, az Alstom az erőforrások lehető legjobb és leggazdaságosabb felhasználását valósítja meg, ezért technológiájuk irányadó lehet a jövőre nézve, mivel modernitást és maximális kényelmet nyújtva vonzóvá teszik, sőt még magasabb szintűre fejlesztik a régió tömegközlekedését – számol be a European Railway Review.

Kapcsolódó hírek