Az eltűnt maláj 777-es a Fülöp-szigeteknél?

iho   ·   2015.10.12. 18:15
cim5

Bizarrnak minősíti a friss információt több hírportál, de a Fülöp-szigetek hatóságai azért megpróbálják ellenőrizni azt az állítást, miszerint egy repülőgép roncsaira bukkantak a szigetország déli Tawi Tawi tartományában.

Egy Jamil Omar nevű negyven év körüli férfi egy rokonával vadászott madarakra, amikor a tengeren ráakadtak a roncsra. A gépen malajziai zászlót láttak, a gép körül emberi maradványokat, csontokat, és állítólag még a pilótafülkébe is bepillanthattak, ahol a pilóták egyikének csontvázát pillantották be, bekötve az ülésébe.

Az állítólagos felfedezés még szeptemberben történt, de csak most hétvégén jelentette az illető mindezt a rendőrségnek.

Ezen a vázlaton ott az összes lehetséges helyszín: keretben Malajzia északi része, a gép utolsó biztos repülési irányaival, a kerettől keletre a Fülöp-szigetek, délre Ausztrália és az Indiai-óceán déli vidéke, a kutatási ívvel, messze nyugaton Reunion, ahol a flaperont megtalálták

A fülöp-szigeteki hatóságok érthető zavarban vannak az ügy miatt, amit ígéretük szerint kivizsgálnak, miközben hangsúlyozzák, a körzetben eddig senki nem adott semmiféle, a gép lezuhanására utaló információt. A feltételezett roncsról egyelőre nincs semmiféle fényképes vagy más bizonyíték.

Mint arról többször beszámoltunk, a gép egyetlen azonosított darabját, egy flaperont megintcsak a Fülöp-szigetektől messze nyugatra, Afrika felé, Reunion partjainál találták meg és szeptember elején igazolták a laboratóriumi vizsgálatok, hogy a szárnymechanizációnak ez a része tényleg az eltűnt 777-es része volt.

A szárnymechanizáció részét messze-messze, az Indiai-óceán nyugati medencéjében találták meg

Azt viszont az eddigi reakciók szerint a szakértők nehezen elképzelhetőnek tartják, hogy a flaperont a Fülöp-szigetek felől tudták volna Reunionig sodorni az áramlatok, hiszen közben a roncsdarabnak meg kellett volna kerülnie Borneót és át kellett volna, hogy valahogy jusson magán a Maláj-félszigeten és Szumátrán is ahhoz, hogy aztán az Indiai-óceán nyugati medencéjéig jusson.

Arról ráadásul voltak radaradatok, hogy az észak-keleti irányba, Peking felé repülő gép, amely Malajzia és Vietnam között jelentkezett be utoljára az irányításnak, a kapcsolat elvesztése után nem keleti irányba repült, a Fülöp-szigetek felé, hanem visszafordult majd nyugat felé szelte át ismét a Maláj-félszigetet és fordult aztán délnek.

A Google Earth képe: keleten Tawi Tawi, innen a tengeri áramlatok nem sodorhatnak át roncsokat Borneón és malajzián át nyugat felé

Ahhoz tehát, hogy a Fülöp-szigeteknél lévő roncs valóban az MH370-s járaté legyen, sutba kell dobni az eddigi összes adatot, beleértve a flaperont, a malajziai hatóságok által észlelt elsődleges radar-jeleket és azokat az pin-impulzusokat is, amelyeket a gép automatikusan adott és amelyek alapján most zajlik a roncsok keresése.

A Fülöp-szigeteken lévő feltételezett helyszín több ezer kilométerre van attól az óceáni „ívtől”, ahol jelenleg a Malaysian MH370-es járata után kutatnak Ausztráliától nyugatra, az Indiai-óceánon.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek