Az evolúciós lépcső a klasszik Szergej és a dízel Traxx között

Vörös Attila   ·   2024.03.19. 18:00
6455_XS103522_240316_

A dombóvári kargósok már nagyon várják új gépüket, az ünnepi hétvégén remot Szergejjel dolgoztak.

Már párszor megkongattuk a vészharangot: a Rail Cargo Hungaria március végétől saját mozdonnyal tervezi kiszolgálni a Dombóvár környéki dízeles vonalakat. Ide tartozik a tamási, a komlói és a bátaszéki vonal is, ehhez kapcsolódóan pedig a szekszárdi, pörbölyi, bajai, kunfehértói tolatósok és irányvonatok; plusz a 40-es és a 41-es vonal állomásainak kiszolgálása is. Március közepéig ezeken a vonalakon zömében klasszik Szergejek dolgoztak a tehervonatok élén, olykor pedig kisebb startos gépek is beszálltak, ha a szükség úgy hozta.

Baja-Dunafürdő megállóhelyen halad át az üres tolatós Kunfehértó felé szombat délelőtt. A képre kattintva galéria nyílik a 332-es Szergej napi munkájáról! (fotók: Vörös Attila)

Információink szerint a dombóvári Traxx – amit eredetileg Székesfehérvárnak szántak, de itt nagyobb a szükség – vasárnap érkezett volna meg, de egyelőre Szegedre kellett mennie, mert a röszkei fordában dolgozó társát revízióra kellett vinni. Pár napot tehát még biztosan kell várni az első traxxos típusismeretei menetekre, de talán már csak egy-két hét van hátra a kargós szergejezésből. Márpedig a magánvasutak nemigen nyúlnak a startos gépekhez egy-két kivételtől eltekintve. Kérdés, hogy a felszabaduló kapacitásokra lecsapnak-e, jobban megéri-e nekik egy Szergejt bérelni, mint tegyük fel, két Kocúrt járatni.

Erdőszél megállóhelyhez közelít a kiszolgálómenet, ami már az összes üres kocsiját rakottra cserélte

Az utóbbi vonatokat ráadásul már nem is klasszik M62-essel továbbították, hanem a 332-es remot géppel. A 332-est Pécsről vitték fel néhány napja a dombóvári fűtőházba revízióra, majd miután elkészültek a munkával, a mozdonyt nem küldték vissza, hanem először a pénteki bajai rakott ócskavas-vonaton mutatkozott be, majd másnap a kunfehértói tolatóst továbbította. Ez annyiból mindenképpen egy érdekes fejlemény, hogy Baján túl még nem dolgozott soha remot Szergej. Ezúttal is húsz üres kocsival indult el Dombóvárról a kiszolgáló tehervonat, amit Bácsalmáson, Mélykúton, Jánoshalmán és Kunfehértón osztott el. A bácsalmási, mélykúti és kunfehértói rakodóról pedig összesen tizenhat, fával rakott Eanos vagonnal tért vissza Dombóvárra.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek