Az evolúciós lépcső a klasszik Szergej és a dízel Traxx között
![6455_XS103522_240316_](/storage/32342/6455_XS103522_240316_.jpg)
A dombóvári kargósok már nagyon várják új gépüket, az ünnepi hétvégén remot Szergejjel dolgoztak.
Már párszor megkongattuk a vészharangot: a Rail Cargo Hungaria március végétől saját mozdonnyal tervezi kiszolgálni a Dombóvár környéki dízeles vonalakat. Ide tartozik a tamási, a komlói és a bátaszéki vonal is, ehhez kapcsolódóan pedig a szekszárdi, pörbölyi, bajai, kunfehértói tolatósok és irányvonatok; plusz a 40-es és a 41-es vonal állomásainak kiszolgálása is. Március közepéig ezeken a vonalakon zömében klasszik Szergejek dolgoztak a tehervonatok élén, olykor pedig kisebb startos gépek is beszálltak, ha a szükség úgy hozta.
Információink szerint a dombóvári Traxx – amit eredetileg Székesfehérvárnak szántak, de itt nagyobb a szükség – vasárnap érkezett volna meg, de egyelőre Szegedre kellett mennie, mert a röszkei fordában dolgozó társát revízióra kellett vinni. Pár napot tehát még biztosan kell várni az első traxxos típusismeretei menetekre, de talán már csak egy-két hét van hátra a kargós szergejezésből. Márpedig a magánvasutak nemigen nyúlnak a startos gépekhez egy-két kivételtől eltekintve. Kérdés, hogy a felszabaduló kapacitásokra lecsapnak-e, jobban megéri-e nekik egy Szergejt bérelni, mint tegyük fel, két Kocúrt járatni.
Az utóbbi vonatokat ráadásul már nem is klasszik M62-essel továbbították, hanem a 332-es remot géppel. A 332-est Pécsről vitték fel néhány napja a dombóvári fűtőházba revízióra, majd miután elkészültek a munkával, a mozdonyt nem küldték vissza, hanem először a pénteki bajai rakott ócskavas-vonaton mutatkozott be, majd másnap a kunfehértói tolatóst továbbította. Ez annyiból mindenképpen egy érdekes fejlemény, hogy Baján túl még nem dolgozott soha remot Szergej. Ezúttal is húsz üres kocsival indult el Dombóvárról a kiszolgáló tehervonat, amit Bácsalmáson, Mélykúton, Jánoshalmán és Kunfehértón osztott el. A bácsalmási, mélykúti és kunfehértói rakodóról pedig összesen tizenhat, fával rakott Eanos vagonnal tért vissza Dombóvárra.
![6380_XS103215_240316_](/storage/32344/6380_XS103215_240316_.jpg)
![6456_XS103534_240316_](/storage/32345/6456_XS103534_240316_.jpg)
![6381_XS103224_240316_](/storage/32346/6381_XS103224_240316_.jpg)
![6385_XS103235_240316_](/storage/32347/6385_XS103235_240316_.jpg)
![6387_XS103237_240316_](/storage/32348/6387_XS103237_240316_.jpg)
![6390_XS103242_240316_](/storage/32349/6390_XS103242_240316_.jpg)
![6393_XS103266_240316_](/storage/32350/6393_XS103266_240316_.jpg)
![6397_XS103276_240316_](/storage/32351/6397_XS103276_240316_.jpg)
![6400_XS103293_240316_](/storage/32352/6400_XS103293_240316_.jpg)
![6406_XS103315_240316_](/storage/32353/6406_XS103315_240316_.jpg)
![6409_XS103325_240316_](/storage/32354/6409_XS103325_240316_.jpg)
![6413_XS103351_240316_](/storage/32355/6413_XS103351_240316_.jpg)
![6420_XS103380_240316_](/storage/32356/6420_XS103380_240316_.jpg)
![6424_XS103396_240316_](/storage/32357/6424_XS103396_240316_.jpg)
![6430_XS103416_240316_](/storage/32358/6430_XS103416_240316_.jpg)
![6434_XS103428_240316_](/storage/32359/6434_XS103428_240316_.jpg)
![6435_XS103430_240316_](/storage/32360/6435_XS103430_240316_.jpg)
![6437_XS103437_240316_](/storage/32361/6437_XS103437_240316_.jpg)
![6441_XS103466_240316_](/storage/32362/6441_XS103466_240316_.jpg)
![6453_XS103508_240316_](/storage/32363/6453_XS103508_240316_.jpg)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!