Az új Airbus új hajtóműve kész a légipróbákra

iho/repülés   ·   2011.10.18. 17:01
cimkep

Az Airbusnál felszerelték a Rolls-Royce Trent XWB-t a gyári repülő tesztpadra, a 001-es gyári számú A380-asra. Jelentős részben ezzel a hajtóművel reméli az európai gyártó megvalósítani mindazokat az előnyöket: a gazdaságos üzemeltetést, az alacsony fogyasztást, az egy utasülésre eső költségek radikális, 25 százalékos  csökkentését, amit az új szélestörzsű Airbus 350-es beállításával ígér a jelenlegi versenytársakkal szemben a légitársaságoknak.

A Trent XWB a Rolls-Royce legnagyobb, 3 méteres átmérőjű hajtóműve, amelyet kifejezetten az Airbus A350 XWB gépcsalád számára fejlesztettek ki. Az új hajtómű mellett az európai gyártó az 350 XWB sikerét részben kompozit-anyagaira, új technikai megoldásaira és arra a alapozza, hogy három változatban is piacra dobja. Az alaptípus mellett a hosszabb 900-ast is kínálja, a legnagyobb variáns pedig a jelenleg még paramétereiben kérdéses 350-1000, amely tipikus háromosztályos elrendezésben 350 személyes lesz, de amelynek a fejlesztését az eredeti ütemtervhez képest a gyár nemrég egy évvel elhalasztotta.

Ugyancsak előnye lesz az új típusnak, hogy a törzse valamivel szélesebb, mint az amerikai vetélytárs, a 787-esé, ez az Airbus szerint jóval komfortosabb utazást tesz lehetővé. Az első példánynak néhány hete készült el az elülső törzs-szekciója és az orrésze. A prototípust tervek szerint már jövőre elkészítik, sőt, elkezdődhet az egy évnél is rövidebbre tervezett berepülési program, az Airbus úgy reméli, hogy a 350-es már 2013-ban forgalomba állhat.

Kapcsolódó hírek