Azok a hetvenes évek!

iho/vasút   ·   2012.05.24. 19:45
00

Az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció jelentős mértékben meghatározta a hetvenes évek közlekedését, és kihatással van napjainkra is, habár a főirányok azóta már kissé eltértek a folyamatosan emelkedő olajárak és a környezetvédelem fokozódó szerepe miatt.

Elfogult vasútimádók egyszerűen csak vasútmegszüntetési koncepcióként emlegetik ezt, a Csanádi György miniszter nevével fémjelzett iránymutatást, a mellékvonalak felszámolását, a vasút monopóliumának megszűnését – a koncepció egyben a fővonalak modernizálását, a gőzvontatás fokozatos felhagyását, a biztosítóberendezések korszerűsítését is jelentette.

A városokban is jelentkezett ez, a közút fejlesztését előtérbe helyező hatás: megszűnt a szombathelyi villamos, Debrecenben, Szegeden  egyvágányú vonalakat zártak be, a fővárosban viszont együtt járt a metró térhódításával.

Az azóta keletkezett, részben vagy egyáltalán nem végrehajtott terveket tartalmazó átfogó közlekedéspolitikai koncepciókhoz képest az 1968-as hibás döntései és vitatható elemei ellenére kétségtelenül a legnagyobb hatású, a magyar közlekedés fejlődésének komoly lökést adó összegzés.

Az Indóház Extra idei első számát keressék az újságárusoknál!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Nincs B-terv

Kiss Bertalan   ·   2021.01.16. 18:00

A fenntarthatóság, a környezetvédelem jegyében matricázták fel a napokban a GYSEV Cargo 193 837-es Vectronját.