Baj van Miskolcon
A város tömegközlekedését intéző MVK Zrt. tájékoztatása szerint november 4-én, hétfőtől határozatlan időre megszűnnek a 22-es és a 90-es buszok, valamint a Miskolci Egyetemet kiszolgáló ME buszjárat is. A lépés az Egyetemváros és a komlóstetői városrész utasait érinti a legérzékenyebben. Az Egyetemvárosba utazók a 22-es menetrendjével közel azonos időpontokban induló 12-es, a 2-es és 20-as autóbuszokat, az Újgyőri főtér és a Diósgyőri Kórház irányában közlekedők pedig a 29-es járatokat vehetik igénybe. A szünetelő járatoknál a megállóhelyekből is leszedik az érintett menetrendeket, a menetrendi applikációból pedig törlik a járatokat.
Az MVK ezen felül két vonalon végigtolta a fűnyírót: a 21B-s és a 67-es viszonylatokon több járatot törölt a menetrendből. Előbbi viszonylat esetében a Szondi György utca végállomásról 13:50-kor, 15:25-kor, 16:55-kor, 18:25-kor és 20:00-kor, valamint a Kandó Kálmán utca végállomásról 14:30-kor, 16:10-kor, 17:32-kor, 19:00-kor és 20:30-kor induló buszokra ne számítson senki. A 67-esnél a reggeli és délutáni csúcsban lehet nagyobb tumultus, mivel az eddig az Újgyőri főtér végállomásról 5:20-kor, 6:08-kor, 6:30-kor, 6:55-kor, 7:24-kor, 13:10-kor, 13:50-kor, 14:30-kor; 15:10-kor, valamint a Lomb utca végállomásról 5:30-kor, 6:18-kor, 6:40-kor, 7:05-kor, 7:34-kor, 13:20-kor, 14:00-kor, 14:40-kor és 15:20-kor induló járatokat hajították ki a menetrendből. Ezen járatok helyett megnövelt férőhely-kapacitással a 19-es és a 21-es autóbuszokat lehet igénybe venni – előbbi viszonylatra azonban csuklós kocsit nem lehet kiadni, mert azok nem tudnak megfordulni Komlóstető végállomáson. A személyzethiány kritikus szintje miatt azonban ezeken felül is bármikor maradhatnak ki egyes járatok.
A borsodi megyeszékhely újonnan megválasztott polgármestere, Veres Pál a helyzet kezelése érdekében válságmenedzserre bízta az MVK-t. A város első embere szerint a közlekedési vállalatnál kilenc éve gyűlik a probléma, amit kilenc éve söpörnek a szőnyeg alá. Az elmúlt hét folyamán kétszer is egyeztett a városvezetés az MVK-val, minden szervezési és pénzügyi segítséget felajánlva, megoldás vagy javulás mégsem született. Sőt, a helyzet tovább romlott.
Az elmúlt évek során az MVK különböző okokra hivatkozva folyamatosan nyirbálta meg a miskolci tömegközlekedést, számos buszjáratot ritkítottak meg, többek között a 30-ast, a 31-est és az 50-est. A relatíve alacsony bérek miatt számos dolgozó hagyta el a társaságot, az újonnan jelentkezők száma kevés, ráadásul több sofőr is nyugdíjba vonult mostanában.
A miskolci helyzet nem egyedi, országosan több megyeszékhely helyi közlekedése küzd különböző gondokkal, többek között Budapest, Debrecen és Győr is. Veszprémbe például mégsem érkeznek az ígért új buszok, a helyi szolgáltató V-Busz Zrt. ráadásul a hírek szerint a mai napig nem tudott formaruhát biztosítani az alkalmazottainak, így a sofőrök „civilben” vezetnek. A társaság elszámolta az üzleti tervét is, ezért az önkormányzat közel félmilliárd forint többlettámogatást kénytelen kifizetni a cégnek.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!