Becsey Zsolt: Ésszerű fejlesztésekre van szükség a közlekedésben
A XVI. Nemzetközi Közlekedési Konferencia megnyitóján Becsey Zsolt hangsúlyozta: a magyar közlekedési infrastruktúra lemaradása kisebb, mint a gazdaságé általában. A magyar vasúthálózat vagy az autópályák hossza szinte a portugállal, göröggel vetekszik, miközben az egy főre jutó GDP az ottani 65 százaléka – tette hozzá. Úgy vélte, szem előtt kell tartani, hogy olyan infrastruktúra épüljön, amelynek fenntartására is képes lesz az ország.
– Nemcsak arról van szó, hogy adott esetben finanszírozni kell a vállalatok veszteségeit, hanem arról is, hogy adott esetben alig használt infrastruktúra után is ki kell fizetni az amortizációt – tette a helyettes államtitkár, majd hozzátette: – Ezért lenne fontos a meglévő lehetőségek hatékonyabb kihasználásával nagyobb teljesítményt elérni, bizonyos területeken pedig a mennyiség növelése helyett a minőség javítására fektetni a hangsúlyt.
Becsey Zsolt szerint újra kell gondolni például a sok helyen egyszerre működő távolsági busz- és vonatközlekedést. A helyettes államtitkár kifejtette, Magyarországon a vasúti és a közúti árufuvarozásban már liberalizált a piac, az autóbusz-közlekedésnél két év múlva megszűnik a Volánok védettsége, és a társaságoknak meg kell küzdeniük a magánbefektetőkkel az utasokért. A vasúti személyszállításban 8–10 év múlva várható ez. Becsey Zsolt elmondta: „természetesen mi abban vagyunk érdekeltek, hogy az állami szereplők, tehát a MÁV START és a Volán társaságok jók, erősek, versenyképesek legyenek, különben elvesztik a piacaikat, és megszűnnek vagy privatizálják őket”.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!