Beindult az új Germanwings
Az „új Germanwings”-ben együtt jelennek meg a Lufthansa decentralizált európai járatai – a frankfurti és a müncheni csomópontok kivételével – és a Germanwings járatai – hangzik a légitársaság nyilatkozata az indulás napján, az új koncepciót egyébként egy premier repülés keretében mutatták be Berlinben, Hamburgban, Stuttgartban és Köln/Bonnban.
Carsten Spohr, a Deutsche Lufthansa AG elnökségi tagja úgy foglalja össze az új légitársaság lényegét, hogy abban a diszkont társaság és a Lufthansa előnyeit egyesítik. „Ez a kezdet egy kulcs is a Lufthansa számára, hogy a központjainktól távol eső európai járatainkat újra nyereségesen üzemeltessük. Amellett tehát, hogy utasaink számára igen vonzó ajánlatot hoztunk létre, a Lufthansa gazdaságosságát is javítjuk” - Spohr.
Mint azt az iho/repülés korábban jelezte, a németel ezzel általános európai trendet követnek, majd mindegyik nagy légitársaság olyan légitársaságokba szervezi ki rövidebb európai járatait, amelyek ezeken a vonalakon vagy teljesen diszkont alapokon, vagy a diszkonttól a magasabb kiszolgálási szintig választható ellátást és jegyárakat kínálnak az utasoknak. Utóbbi verziót követi a Germanwings is, amelynek utasai három, különböző árfekvésű és különféle kényelmi szolgáltatást biztosító tarifa közül választhatnak.
A közlemény hangsúlyozza: a Germanwings az elmúlt hónapokban a decemberben bejelentett és bemutatott termék- és márkakoncepcióval kapcsolatos újításokat következetesen, rekord sebesség alatt valósította meg. Mindössze hat hónap alatt alakították át kívül-belül a jelenleg 38 repülőgépből álló flottát az új dizájnnak megfelelően.
A jelenlegi számítások szerint az „új Germanwings” flottája 2014 végére 87 repülőgépből áll majd. Ebből 64 darab Airbus A319-es és A320-as típusú gép saját jármű lesz, a többi 23 darab CRJ-900 típusú repülőgép pedig a Eurowings-Luftverkehrs AG tulajdonában áll, amely a jövőben kizárólag a Germanwings részére teljesít majd szolgálatot.
Az Aviation Week információja szerint a Lufthansa utasainak mintegy húsz százalékát veszi át, és a flottabővítéssel párhozamosan további ezer főnyi kbinszemélyzetet állít munkába. A Germanwings elnöke, Thomas Winkelmann szerint a társaság üzemi költségei 20-30 százalékkal alacsopnyabbak, mint a Lufthansáé.