Bejött a több kockázat, Lamb nyert Malajziában

iho   ·   2014.05.19. 14:30
cim2

A brit és a közeli pilonok egyike<br>(fotók: Red Bull Air Race)

Hatalmas, olykor 45 fokos hőség, magas páratartalom: nem volt könnyű ilyen körülmények között a 10 G-s fordulókkal tarkított pályát abszolválni. A Kuala Lumpurtól 27 kilométerre lévő Purajaya-tó fölött tartott malajziai futam edzésén, pénteken még a legutóbbi győztes és listavezető fiatal osztrák, Hannes Arch volt a leggyorsabb, és Paul Bonhomme, aki a második időt futotta, erősen remélte, hogy a saját idejéből a versenyen egy egész másodpercet még lefaraghat. A második edzésen viszont nem Bonhomme, hanem McLeod zárkózott fel másodiknak az osztrák mögé. Mögöttük elég stabilan tartotta a helyét a verseny későbbi meglepetés-sztárja, Nigel Lamb.

Arch megint gyors volt...

A Red Bull Air Race első távol-keleti futamán ugyanis végül másképp alakultak a dolgok az első két futamban alakult papírformánál. Besenyei, Dolderer, Lamb, Bonhomme, Hall, McLeod, Sonka és Arch repültek elég jó időt a „szuper nyolc” közé kerülésért, aztán az elődöntőben kiderült, hogy sokak meglepetésére az esélyes Bonhomme nem került be az első négy közé.

A mindent elődöntő utolsó futamot Lamb kezdte. McLeod azzal esett ki az elsőségért folytatott versenyből, hogy a start-kapunál a megengedettnél nagyobb volt a sebessége( 200 csomó helyett 201). És sokak meglepetésére sem Mat Hall, sem Arch nem tudott Lamb 1.15.023-as idejénél jobbat repülni, egyébként ez volt a pályán a valaha mért leggyorsabb menet. Így a versenyt Lamb nyerte Arch, az ausztrál Mat Hall és a kanadai McLeod előtt, Besenyei hetedikként végzett.

...de a nap végén kiült arcára a csalódottság

Lamb számára azért volt különleges alkalom a malajziai futam, mert hét évadot töltött már a Red Bull sorozatban, 44 versenyen vett részt és hatszor volt második vagy harmadik helyezett, de ez volt az első győzelme.

Arch ugyanakkor 30 ponttal megtartotta vezető pozícióját az idei összetett versenyben, Bonhomme, akinek Edge 540-ese a hírek szerint nem muzsikált tökéletesen, 25 ponttal követi őt, az összetett harmadik kanadai McLeod 17 ponttal várja a következő, lengyelországi futamot.

Mat Hall a következő futamokra már győzelemben gondolkodik

Lamb a verseny végeztével elmondta, addigi biztonságos repülését a döntőre némi kockázattal vegyítette és közelebb merészkedett a pilonokhoz. Arch azt állította, hogy ha tudta volna, milyen jó időt futott előtte a brit versenytárs, akkor ő is másképp repül. Mat Hall úgy véli, a következő versenyeken már az első helyre is van esélye.

McLeod csalódottan nyilatkozott arról, hogy szerinte ama bizonyos startkapu-átrepülés alkalmával nem lépte túl a megengedett sebességet; az egyik edzésfutamon is többet mértek az előírtnál, aztán korrigált a zsűri, most nem. Bonhomme elmondta, a függőleges figurákból való kivétel történt későn, és ezzel került másfél másodperc hátrányba az éllovasokhoz képest, ráadásul a gép motorjának egyik hengere rakoncátlankodott.

Lamb boldogsága: győzelem – a sok második hely után

A hatodik Sonka a technikusait dicsérte, akik a verseny napjára eltalálták a jó beállításokat, Besenyei is elégedett volt, napról napra javultak a motorbeállítások, a lehető legjobbat repülte, mondta, de ez nagyon-nagyon éles verseny volt, tette hozzá a magyar bajnok.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.