Bejött az Austrian típusváltása: kétmillió Embraer-utas

iho   ·   2017.07.25. 11:15
cim3

Az osztrák légitársaság 335-ös Bécs–Oslo-járatán köszöntötték az Austrian kétmilliomodik Embraer-utasát: jeleként annak, hogy a cég legfrissebb alaptípusa minden jel szerint beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Vagyis, kicsit szomorkásan szólva, a szép emlékű Malév egyik típusára emlékezve, a brazil regionális utasszállító teljes joggal váltja az egykor magyar színekben is repülő típus, a Fokker 70/100-as gépcsalád tagjait.

Több mint három éve számoltunk be arról, hogy az Austrian lecseréli a holland gyártmányú gépeit, eredetileg huszonnégy példányt. 2014-re már hármat kisoroltak, majd 2016 januárjától, amikor az Embraer első sugárhajtású utasszállítója forgalomba állt a társaságnál, majd beérkeztek az újabb példányok (részben újak, részben a Lufthansa CityLine készletéből), egyre intenzívebbé vált a típuscsere. Hogy a jelenleg dolgozó tizenhat gép (augusztusra újabb brazil madár áll szolgálatba) milyen intenzíven járja a vonalakat, arra önmagában is jellemző a bő másfél év alatt elért kétmilliós utasszám, az osztrák E-flotta átlagéletkora egyébként négy év.

Az új E-jetek egyike

Mindeközben a társaság weboldala szerint Fokker 100-asból még tíz, de hetvenesből már csak egy repül: végülis a Malév sem véletlenül vált meg a maga gépeitől, és adta vissza az öt F-70-est a lízingcégnek, sajnos ezek a kedves kis tömzsi gépek a még kisebb kapacitásukkal még kevésbé tudták ellensúlyozni a viszonylag régi technológiát képviselő Rolls Royce Tay hajtóművek fokozott üzemanyag-fogyasztását, mármint a mai típusokhoz képest.

Az Austrian az E-jetek közül a leghosszabb törzsű változatot repüli, százhúsz üléssel. Az üzemanyag-fogyasztás tizennyolc százalékkal alacsonyabb, mint a Fokkereké, és ami most külön hangsúlyt kap, a brazil gép amerikai GE-hajtóműveinek sokkal jobbak a környezet-terhelési mutatói, és a társaság szerint az Embraerek kényelmesebbek is.

Az ausztrál Alliance, a Fokkerek begyűjtője

Ami a Fokkerek sorsát illeti: magát a típust többször tervezték újragyártani, ezek az elképzelések eddig sorra kudarcot vallottak, viszont van egy hely a földön, ahol a főképp Európából, így a Malévtól és az Austriantól is kivont példányokat szívesen látják, ez pedig a távoli Ausztrália, ahol az Alliance Aviation Service „gyűjti be” ezeket a gépeket, és bérmunkában fuvarozza főképp charter-formában velük az ottani hatalmas bányatársaságok munkásait a kitermelések és a központok között. A Fokkerek meglehetősen jól bírják az ottani kemény körülményeket, és hetven, illetve száz személyesre berendezve, vagyis természetesen full-economy kivitelben repülnek a 2-3 ezer kilométeres munkásszállító vonalakon, és a cég (néhány légcsavaros Fokker 50/60-as mellett) immár huszonkilenc holland sugárhajtóművest tart szolgálatban.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek