Bemutatta a Siemens a rijádi metró szerelvényét
A hetvennégy szerelvényt tartalmazó, ősszesen másfélmilliárd euró megrendelés részeként a Siemens magyarországi transzformátorgyára vontatási, segédüzemi és inverteres transzformátorokat gyárt. A kilencven kilométer per óra legnagyobb sebességű, teljesen alumíniumkarosszériás, két- és négykocsis szerelvényeket a helyi időjáráshoz optimalizálták: minden eddiginél hatékonyabb légkondicionálót építettek be, és a homok kiszűrésére speciális elemekkel szerelték fel a jármű forgóvázait, hajtóműveit, fékjeit és ajtóit. Az első szerelvényt jelenleg a bécsi Rail Tec Arsenal (RTA) szélcsatornájában tesztelik, a dinamikus vizsgálatok tavasszal kezdődnek a Siemens németországi, wildenrathi vasúti tesztközpontjában.
A szaúdi főváros lakossága az utóbbi huszonöt évben megduplázódott, meghaladta a hatmillió főt. Erre válaszul épül a világ legnagyobb, hatvonalas, összesen 175 vágánykilométeres hosszúságú metróhálózata, a hálózat harmadát kitevő, összesen hatvannégy kilométeres vágányhosszúságú 1-es és 2-es vonalon járnak majd – akár másfél perces követéssel, óránként 21 000 utast szállítva – a Siemens új vonatai. A cég a szerelvények legyártásán kívül a vasúti rendszerek integrálását is elvégzi az adott vonalakon: a vezető nélküli közlekedéshez szükséges jelző- és kommunikációs berendezéseket telepítik.
Az átadóünnepségen Jochen Eickholt, a Siemens Mobility divízióvezetője kiemelte: a három, a rijádi metrótenderen győztes konzorcium közül a Siemens mutathatja be elsőként járműveit, a tesztek után az új Inspiro készen áll a közlekedésre – áll a Siemens sajtóközleményében.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!