Bérbe adja Embraer E195-öseit az Azul, bővít a LOT

Maron Szilárd Ákos   ·   2020.01.30. 09:07
embraer-lot0

A brazil Azul légitársaságtől lízingel a LOT első körben tizennyolc Embraer E195-öst. Opcionálisan további tizennégy gép lízingelése jöhet szóba. David Neeleman, az amerikai low-cost légitársaság, a JetBlue társalapítója, egyben az Azul tulajdonos-alapítója kijelentette, a Breeze szintén bérelhet akár huszonnyolc E195-ös gépet is. Cseppet sem mellesleg:a Breeze Aviaton szintén Neeleman cége. Az Azul 195-ösök nem ismeretlenek a LOT előtt, hiszen már vannak ilyen gépei a Nordic Aviation Capital jóvoltából, illetve a megszűnt Saratov Airlines-tól is érkeztek Embraerek a lengyel légitársasághoz.

Az Azul összes, összesen ötvenhátom előző generációs E195-ösét legkésőbb 2022 végéig kivonják a flottából, bár Alex Malfitani, az Azul gazdasági igazgatója lehetőséget lát arra, hogy már 2021-ben megteszik. A szóban forgó repülőgépek egyébként meglehetősen fiatalok, átlagos életkoruk 6,9 év.

Az Azul vezérigazgatója, John Rodgerson nem hagyott kétséget afelől, hogy az E195-ös volt a légitársaság üzleti modelljének az alapja, de a társaság készen áll egy nagyobb, kedvezőbb fogyasztású gép az E2-es fogadására.

– Az üzemanyag Brazíliában körülbelül egyharmadával drágább, mint a világ más régióiban, ezért valóban megéri az Azulnak a következő generációs típusra váltani, ráadásul amilyen gyorsan csak lehet – fogalmazott Rodgerson. Az Azul összesen ötvenhét Embraer E195-E2-est rendelt, ezek közül hat gép lízingcégen keresztül, a további ötvenegy pedig egyenesen a gyártótól érkezik. Rodgerson megjegyezte, az E2-eseknek tizennyolccal több ülőhelyük van az előző generációs gépekhez képest, vagyis több bevételt is hoznak a konyhára, ráadásul az üzemanyag-fogyasztásuk tizenkilenc százalékkal kedvezőbb; összességében az üzemeltetési költségek tizenhat százalékkal alacsonyabbak, miközben az E2-esek kihasználhatósági ideje is napi két órával gyarapodhat.

A megállapodás érdekessége, hogy nem közvetlenül lízingcégtől, hanem az Azultól, vagyis egy légitársaságtól bérli a gépeket a LOT. Az elsődleges cél bevallottan a hat, illetve tíz példányban használt kisebb E170-esek és E175-ösök kivezetése 2023-ig a flottából. Ennek köszönhetően elég nagy valószínűséggel az itthoni bázisra, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre is érkezhetnek gépek az újonnan beszerzendő, nagyobb típusból.

A felek már aktívan dolgoznak a szerződés véglegesítésén – az előkészületek körülbelül két-három hónapig tartanak. És, ha már LOT, nem megerősített iparági információk szerint a légitársaság bővítené szélestörzsű flottáját. A légitársaság három, egykor a Singapore Airlines kötelékébe tartozó Boeing 777-200-as típusú repülőgépet vásárolna. Erre a lépésre azért van szükség, mert a Boeing 787 Dreamlinerek jelentős része hajtóműproblémák miatt letárolva, javításra várva áll.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.