Berlin-Brandenburg repülőtér: újabb halasztás
Immár harmadszor kell elhalasztani az új berlini repülőtér megnyitását, illetve magát a döntést, mikor adhatják át a forgalomnak a légikikötőt.
Mint arról többször beszámoltunk, Berlin-Brandenburgot eredetileg 2011-ben, majd a tetemes csúszások miatt június 3-án kellett volna megnyitni, előtte megtartották azt a néppünnepélyt, amelyen a berliniek megismerkedhettek az új, a schönefeldi reptérre alapozott alapos bővítéssel készült légikikötőt, de néhány nappal az avatás előtt kiderült, baj van a terminál tűzbiztonsági rendszerével. Akkor még csak néhány hónapos csúszásról és augusztusi avatásról beszéltek, aztán kiderült, ez sem reális határidő.
A most megtartott értekezleten, amelyen a repülőtér felügyelőbizottsága, a reptér vezetői és Brandenburg tartomány illetve Berlin felelős tisztségviselői voltak jelen, szeptember közepére halasztották a döntést arról, megnyílhat-e Berlin-Brandenburg az utoljára kijelölt március 17-i dátummal.
A repülőtér üzemeltetéséért felelős igazgató, aki augusztus elején vette át a tisztségét, csak annyit tudott mondani, szeptember 14-én lehet meghozni a döntést a nyitásról. Ez azért is jelezhet újabb gondokat, mert a legutóbbi halasztáskor olyan nyilatkozatok hangzottak el, miszerint a reptér már ősszel készen áll arra, hogy induljon a forgalom, de a téli menetrendi időszakra nem érdemes nekifogni a váltásnak.
Mint a Reuters összefoglalója megállapítja, húsz évvel a német egyesítés után a német főváros légiforgalmát még mindig két hidegháborús korszakbeli légikikötő, Schönefeld és Tegel bonyolítja. Egyes politikusok a mostani bejelentés után már attól félnek, hogy a város nevetségessé válik a nemzetközi közvélemény előtt.
A permanens késés nem is annyira a Lufthansa, mint inkább a veszteségekkel küzdő Air Berlin számára okoz nehéz helyzetet. A társaságnak a Berlin-Brandenburg lenne a központi bázisa, amelynek beállításával hatékonyabban lenne képes fenntartani az európai hálózatát. A Lufthansa ugyancsak fontos repülőtérként használná a légikikötőt, de számára továbbra is Frankfurt maradna a központi repülőtér.
A tervek szerint a Berlin-Brandenburg évi 27 millió utas fogadására és indítására lesz alkalmas, egyébként megnyitásakos Willy Brant kancellár nevét venné föl.