Bezárják és újranyitják a szicíliai autógyárat

MTI   ·   2011.12.02. 10:04

A gyárat és a dolgozók egy részét az olasz Dr Automobile Group veszi át a szakszervezetek és a FIAT heves vitája közepette.

Történelmi FIAT gyárra kerül lakat, mely 1970 óta működött. A több mint 1500 munkás sírva búcsúzott, de a szakszervezetek, a torinói autógyár és a római kormány két és fél éven át tartó – az ellentétek miatt többször megszakadt és újraindult – tárgyalásainak köszönhetően a dolgozók nem kerültek tömegesen utcára.

A gyárban január elsejétől újraindul az autógyártás: a Dr jelképes egy euróért vette át az üzemet a FIAT 920 dolgozójával, akiket fokozatosan állít munkába. A tervek szerint 2012-ben 241 dolgozót vesz vissza, 2016-ra pedig 1300 fölé emeli a dolgozói létszámot. A Dr Olaszország második legnagyobb autógyárát akarja működtetni Termini Imeresében – a milánói FIAT után, 110 millió eurós beruházással 2013-ban kívánja a piacon bemutatni első járműveit.

A FIAT további 640 dolgozója négy éven át évi több mint 22 000 euró segélyt kap. A nyugdíj előtt állók kedvezménnyel, az új olasz nyugdíjreform korhatáremelése alóli felmentéssel mehetnek nyugdíjba. A Fiom fémipari szakszervezet december 16-ra sztrájkot hirdetett meg a FIAT politikája elleni tiltakozásként.

„Multinacionális vállalatként jelen vagyunk az egész világon, Olaszország nélkül is folytathatjuk. Nagyot téved, aki azt hiszi, befolyásolhatja a FIAT döntéseit” – fogalmazott Sergio Marchionne a FIAT–Chrysler vezérigazgatója a Radio24 hírrádiónak. Marchionne kijelentéseit a szakszervezetek rögtön úgy értékelték, a FIAT el kívánja hagyni az országot.

A FIAT ezt közleményben tagadta. Termini Imerese feladásával a FIAT autónak négy gyára maradt Olaszországban, húszezer dolgozóval. Az olaszországi autópiac novemberben 9,4 százalékot zuhant.

Kapcsolódó hírek

Közút Autóbuszközlekedés

Ez a balkanyar most más volt, ünnepibb: újra lehetett fotózni egy negyvenöt évvel ezelőtt készült fotót Szegeden

iho/közút   ·   2024.04.29. 12:10

Az 5-ös vonalon a Bartók tér és Újszeged, Gyermekkórház között négy és fél évtizede indult el a trolibusz-közlekedés, elsőként a vidéki nagyvárosok között. Emlékjeggyel, emlékmatricával és egy emlékezetes szalagátvágós balkanyarral ünnepelte az évfordulót a Szegedi Közlekedési Társaság.