Bika húzza, Szöcske tolja

Arnold Balázs   ·   2013.04.08. 21:00
kiskep_tau

Záhonynál lépett be, és Dunaújvárosba tartott az az ércvonat, amelyet Ferencvárostól a Rail Cargo Austria 1116 004-es Taurusa húzott. A tekintélyes, negyven kocsiból álló vonat 570 méter hosszú és 2734 tonna tömegű volt. Ekkora terhelésnél már a Bikának is jól jön a segítség: a dunaújvárosi kanyarra az egyik fradis Szöcske ugrott be segíteni. A mozdony Ferencvárostól Dunaújvárosig dolgozott kapcsolt tolómozdonyként a vonat végén. A kapcsolt tolómozdony alkalmazásának sokféle oka lehet, mint például a vonókészülék terhelhetőségénk véges volta, illetve a mozdonyok által vontatható maximális tömeg. Ez utóbbi értéket befolyásolja a vonatok sebessége és a pálya lejtviszonyai is. Dunaújváros felé főleg ez utóbbit kell elsősorban figyelembe venni, hiszen Érd-elágazásnál és Százhalombatta környékén is vannak nyolc ezrelék körlüli meredekségű emelkedők sőt, Rácalmás előtt egy tíz ezrelékes emelkedésben kell megmásznia a vonatnak a dombokat.

Albertfalvánál halad a nehéz ércvonat. A háttérben, a fák és az oszlopok között a tolómozdony is kivehető<br>(fotó: Arnold Balázs)

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.