Bizonytalanok a hazai légi forgalom kilátásai

MTI   ·   2012.03.02. 15:45

A kilábaláshoz új légitársaság kellene, miközben az utazási irodáknak a vártnál több költséget kell „lenyelniük” a Malév csődje miatt – összegezhető a 35. Utazás kiállításon pénteken a budapesti Hungexpón tartott konferencián elhangzottak.

A Malév leállása után az idegenforgalmi beutaztatás, továbbá az utazási irodák helyzetét és lehetőségeit, egy új légitársaság lehetséges koncepcióit, valamint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren kialakult helyzetet és a kilátásokat vitatták meg szakmai és civil résztvevők.

Elhangzott: a fapados légitársaságok ugyan átvették a Malév két adott város közötti forgalmának 80 százalékát, de az 1,5 millió átutazó légi utas kiszolgálására nincs Budapesten légitársaság. Ez olyan piaci rés, amit gyorsan ki kell tölteni, mielőtt ezt a szerepet átveszi valamelyik szomszéd ország repülőtere.

A Malév leállása után a bankkártyával fizető utasok ugyan visszakapták, illetve kapják a jegyük árát, de azt a bankok az utazási irodákra terhelik, ami növeli veszteségeiket.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Ganz és MÁVAG: ki viselheti a patinás elnevezést?

iho/vasút   ·   2025.04.15. 09:00

A hazai vasúti járműipari vállalatok keresik azt a márkanevet, ami segíthetné a piaci pozíciójukat. A nagymúltú Ganz–MÁVAG névre többen is pályáznának, de a nemzetközi piacok meghódításához inkább jó termék, mint történelmi márka segítene.