BKK: sikeres a körúti lámpaprogram

iho/vasút   ·   2012.02.02. 17:32

Február elseje óta sikeresen működik az új jelzőlámpaprogram a Nagykörúton, amelyet a Budapesti Közlekedési Központ valósított meg. Az új lámpaprogram eredményeként a várakozásaink szerint 32-ről 29-30 percre csökkent a 4-es és 6-os villamosok menetideje, a 2-3 perces menetidő-csökkenés hatására pedig változatlan számú villamossal sűrűbben tudjuk közlekedtetni a járatot. Ez azt jelenti, hogy a reggeli és délutáni csúcsidőben óránként 28 helyett 30 villamos közlekedik, a kapacitás tehát 7%-kal megnőtt – hangzik a BKK közleménye.

Az új lámpaprogram eredményeként a villamosok a megállókban csak annyit várakoznak, amennyit az utascsere miatt szükséges. Az új lámpaprogram az első két nap tapasztalatai alapján jól vizsgázott, a várt hatásokat elértük, a villamosok gyorsabban és új, sűrűbb menetrendjüket betartva közlekednek. A Nagykörúton csúcsidőben az eddigi 90 helyett 60 másodperces ciklusokban működnek a lámpák, mely segíti a körúti villamosok egyenletes közlekedését, így a másfél vagy 3 perces követés helyett egyenletes 2 perces követést tudunk biztosítani csúcsidőben, ha nincs fennakadás a vonalon. A folyamatos üzem tapasztalatai alapján, ha valahol még szükséges, a néhány másodperces korrekciókat el fogjuk végezni.

A közúti forgalomban érdemi fennakadást nem okozott az új lámpaprogram, a 60 és 90 másodperces ciklusidőkkel működő útvonalak találkozásainál kisebb, 1-2 perces menetidő-növekedést okozó torlódások fordultak elő. Az első reggeleken ilyet a Széll Kálmán téren és az Üllői úti csomópontban tapasztaltunk. A gyalogosok várakozási ideje a legtöbb helyszínen csökkent a korábbi állapothoz képest.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Sínek java: befutott még két új CAF

BKK/iho   ·   2025.07.10. 16:00

A járművek a hét elején érkeztek meg a fővárosba. És igen, az illetékesek annak ellenére rendelték meg a baszkokat, hogy tudván tudták, szélességük miatt bizonyos vonalakon nem közlekedhetnek, ám tíz éve még rózsás volt a helyzet, semmi sem utalt arra, hogy a szükséges infrastrukturális átalakításokra ne lenne forrás.