Boldog születésnapot, elnök úr!

iho/vasút   ·   2012.05.31. 13:00
00

A Truman (S 160, 161, 162, 166 sorozat az ALCO, a Lima és a Baldwin mozdonygyártól) tipikus háborús mozdony. Az amerikai ipar tömegével gyártotta és hajózta át Európába, a győztes háború után azonban nem volt rájuk szükség. A több mint kétezer, a hadifeltételeknek megfelelően a végletekig leegyszerűsített mozdonyból Magyarországra 510 érkezett 1947-ben. Ezek közül négyszáznyolcvanhat állt üzembe 411-es sorozatszámon. Habár a gyártók nem terveztek hosszas üzemet (nem is ez volt a cél), a MÁV-nál a nyolcvanas évek elejéig dolgoztak, főleg tehervonatok élén.

A Magyar Vasúttörténeti Parkban kiállított 411,118-ast Vass András szinte egymaga újította fel üzemképesre, egy időben fotósvonatokkal és gőzmozdonyparádékon közlekedett is. A Történelmi Magyar Vasúti Kultúráért Egyesület gondozásába vette az öreg vasat. A Magyar Vasúttörténeti Parkban 2012. június 1-jén, pénteken, délután négy órai kezdettel kisebb ünnepséget tartanak a gyártás 70. és a magyarországi üzembe állítás 65. évfordulójának alkalmából.

Két Truman, mint fűtőgép az Északi Fűtőházban 1990-ben: 411,03 és 411,09<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(Kadocsa Gyula felvételei)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

MÁV-vezetők a GYSEV igazgatóságában

MÁV/iho   ·   2025.01.18. 13:10

Közleményben erősítette meg az eredendő államvasút, hogy az újsütetű államvasút igazgatóságának elnökévé nevezték ki Mosóczi Lászlót, a MÁV-csoport vasúti személyszállító cégének korábbi vezérigazgatóját.

Vasút Nagyvasút

Tűzön, León, villamos fűtőgépeken át

iho.hu   ·   2025.01.18. 17:30

Nagy riadalmat okozott pénteken délután a Keletiben keletkezett tűz. A Verseny utcai kocsijavító műhely területén álló VF-06-ost ugyan eloltották, de harminc javításra váró személykocsit kellett a vasutasoknak biztonságba helyezniük, és egy ideig a vonatközlekedésben is akadtak fennakadások. De mi az a VF?