Bolondos áprilisi időben búcsúzott a nappali tolatós a Cuha völgyében

Vörös Attila   ·   2021.04.08. 18:00
418311Jutaspuszta_k

Jövő héttől olyan sűrű lesz a menetrend a 11-es vonalon, hogy nem fér már bele a nappali kiszolgálás.

A tavaszi menetrendváltástól, április 11-étől egy délelőtti lyukat leszámítva kétórás ütemes menetrend lép életbe a 11-es vonalon Veszprém és Győr között. A vonal kapacitását ez olyan mértékben kihasználja, hogy a heti kétszer, hétfői és szerdai napokon járó tolatós tehervonat már nem fér be. Zirc és Bakonyszentlászló között a Cuha-patak völgyében a tizenhét kilométer leküzdéséhez a személyvonatoknak huszonkilenc percre van szükségük, a két órából így egy máris elfogyott miattuk, a tehervonat viszont jellemzően lassabban is közlekedik náluk, ráadásul Vinyén az erdészet iparvágányán dolgoznia is kell.

A napsütés–hózápor ütemben a rakott vonat a Vinye utáni vadregényes szakaszon a havat választotta (fotó: Szabó Bence)

A sűrűbb menetrend tehát nem zárja ki más vonatok közlekedését, a permetezőszerelvény, más pályás menetek és esetleg különvonatok beleférhetnek. De a kiszolgáló tehervonatnak költöznie kell, legalábbis időfekvésében: mostantól vasárnap és kedd éjszaka indul el Veszprémből a remot Csörgő (vagy Dácsia?) az üres kocsikkal a Bakonyba és cseréli ki azokat a rakottakra. Egyébként nem messze, a franciavágási tolatósnak nemsokára szintén költöznie kell, neki viszont fizikailag. A pápai reptér bővítése miatt a tervek szerint a franciavágási favonatok jövőre már Veszprémvarsány felé közlekednek.

Az üres tehervonat érkezik Porva-Csesznek felől (fotó: Vörös Attila)

A 11-es vonali tolatós élén február elején cserélték le a korábban megszokott remot Dácsiát remot Csörgőre a megnövekedett fafeladás miatt. De még a Csörgő sem bírta elhozni mindig az összes rakott kocsit a Bakonyból, a gép terhelése 11 rakott kocsi a Zirc–Veszprém szakaszon. Szinte minden héten előfordult, hogy a Zircen hagyott rakott vagonokért a veszprémi tartalék remot Dácsia csütörtöki napon elugrott. A faszállításban erős téli-tavaszi időszaknak lassan vége, így valószínűleg visszatérnek a néhány kocsis kiszolgálómenetek és a következő télig elég lesz a ramot Dácsia is a tolatósra.

Egyelőre tehát az utolsó, nappal közlekedő tolatós tehervonat szerdán indult el Veszprémből 13 kocsival Zirc felé. Kettőt levitt belőle Dudarra, ahol most nem volt rakott kocsi, így gépmenetben tért vissza Zircre. Itt három rakott kocsit cserélt be öt üresre, majd a maradék hattal a vinyei fatelep felé vette az irárnyt. Az iparvágány bekötése nem teszi lehetővé a körüljárást, emiatt az itteni rakott kocsikkal Bakonyszentlászlóra ment fel a 2311-es gép, majd a személyvonatok után indulhatott vissza Veszprém felé hat rakott kocsijával.

A rakott kocsik élén veti be minden erejét a 311-es gép a Porvai alagút szájánál (fotó: Vörös Attila)

Kezdőképünkön az üres szerelvény mászik Jutaspusztánál Eplény-Zirc irányába, a fotót Csoma Bence László készítette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Blog Utasellátó

Elkezdődött a 2021-es MotoGP szezon

iho   ·   2021.04.01. 16:20

Március utolsó hétvégéjén a Forma–1 mellett elkezdődött a MotoGP 2021-es szezonja is. A gyorsasági motoros világbajnoki évad első versenyét Katarban rendezték emg, ahol hat különböző motorgyártó, illetve tizenegy csapat képviseltette magát.