Bontás és vágányzár

Dékány András   ·   2012.09.20. 09:00
00

A Budapestről a Balaton déli partján Nagykanizsáig futó vasútvonal Kelenföldtől az érdi elágazásig tartó szakasza 1861-től napjainkig egyvágányú vonal volt. A most már 30a számot viselő vonal átfogó korszerűsítését csak a második évezred elején kezdték el, Budapestre 2012 nyarának végén jutottak el a felújítók.

Augusztusban már folytak az előkészületek a pálya bontására, Kelenföld és Budafok között a 40a felsővezeték-tartó oszlopait állították fel és szerelték át, valamint a 30a új vágánya mellett az új oszlopokat betonozták be és szerelték. Szeptember elejére elkészült két új fényjelzőtartó híd is Budafoknál, illetve Hárosnál a 30a fölött. A munkákhoz Albertfalva IV. vágányán tárolták a felsővezeték-szerelő és -bontó szerelvényt (ezt a vágányt nagyon ritkán használták már, a III-at is csak a pályafenntartás járművei).

A felsővezetékesek Albertfalván, 2012 augusztusában<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(a szerző felvételei)

Nagytétényben elkezdték a raktár bontását, valamint a felvételi épület oldalához toldott szolgálati lakást bontották el. Az új vágány töltését is továbbépítették Nagytétény és az M0 hídja között. A hidakhoz-aluljárókhoz még nem nyúltak. Szeptember 5-től teljes kizárásos vágányzár van. A pályát rögtön elkezdték bontani, először Kelenföld felől, ahol a bontással együtt kitérőket is cseréltek. Albertfalva átmenő (II) vágányát is felszedték, az I. még maradt a kitérőkkel együtt. Nyolcadikára a pályabontással Hárosig értek, másnap Nagytéténytől Érd alsó felé is elkezdték a bontást pályabontó géplánccal, amelyet az 1-es Nohab húzott.

Szeptember második hetére Albertfalva vágányait gyakorlatilag fölszedték. Mindenhol épülnek a töltések. Háros és Nagytétény között még megvan a pálya, ahol nincs, ott alépítményi munkák vannak (szedik ki a régi zúzottkövet, a töltést szélesítik). Nagytétényben elbontották a raktárat és az átmenő fővágányt. Már régebben lebontották a felvételi épület bővítményét, egy szolgálati lakást. Az épület még egyben van, de a bal szárnyából már a nyílászárókat is kivették. Még augusztus végén készült el az új Növény utcai aluljáró, a második vágány hídelemeit is a helyükre emelték. Tétényligeten új gyalogos-kerékpáros aluljáró és P+R, B+R parkoló épül.

Nohab a töltésen, Érdliget felett

Kapcsolódó hírek

Vasút Vasútmodell

Újabb cseh tanker az Igrától: jöjjön a 98-as!

Kovács György   ·   2020.11.29. 12:00

Az októberi Indóház magazin hasábjain már bemutattuk a cseh Igra modellgyár ezévi újdonságainak egyikét, a 88 köbméteres tartálykocsiját. A decemberi magazinunk lapzártája után került a boltokba a nagytestvér, a 98 köbméteres változat modellje.