Bővíti vasúthálózatát Jordánia
Jelenleg a munkálatok első szakaszához szükséges földterületek felvásárlása zajlik – jelentette be a jordániai közlekedési miniszter az UIC Közel-keleti Konferenciájának november 5-i regionális gyűlésén, Ammánban. A 75 millió dollárba kerülő grandiózus építkezéshez a pályázatokat is hamarosan kiírják.
A tervek között szerepel egy új, 22,5 kilométeres, normál nyomtávú iparvágány létrehozása is, ami az eshidiyai foszfátbányát kötné össze az Aqaba Railways Corporation Maántól délre futó vonalával. Az ARC Railways Maán és az Akabai-öböl északi csücskénél található Akaba közötti, 1050 milliméteres nyomtávú vonalát kétvágányúvá építené át, valamint meghosszabbítaná azt egy Akabától délre tervezett átrakóterminálig, amely az ország egyetlen tengeri kikötővárosának új kikötői exportterminálja lenne.
A jordániai kormány 2011 augusztusában jóváhagyta egy, az akabai kikötőtől az iraki határig futó vasúti pálya létrehozását is, mivel a közvetlen vasúti összeköttetés még inkább segítené a két ország gazdasági és ipari együttműködését. A Jordánia és Irak között folyó kereskedelem mértéke eléri az évi egymilliárd dollárt. A közvetlen vonal Ramadiig tartó folytatását már megkezdték Irakban.
Az országos hálózatépítés első szakaszának egy részét az Öböl Menti Együttműködési Tanács finanszírozza egy Jordániának elkülönített, ötmilliárd dolláros fejlesztési csomaggal, amelyről a szerződést 2011 decemberében írták alá. Ennek egy része az a 250 millió dollár is, melyet októberben Kuvait átutalt a Jordániai Nemzeti Banknak. A Jordan Times folyóirat arról számolt be, hogy Kuvait valószínűleg további 80 millió dollárral járul hozzá Jordánia országos vasúthálózatának létrehozásához, és még 110 millió dollárral az Ammán és Ez-Zarka közé tervezett elővárosi vasút megvalósításához.