Bővül a párizsi 14-es, megint a Siemens a partner
A párizsi közlekedési hatóság megbízta a Siemenst, hogy Párizs első vezető nélküli metróvonalának bővítésénél az automatizált működéshez szükséges vonatvezérlő rendszerrel szerelje fel az új, hat kilométeres szakaszt – ez négy új állomással bővíti a kilenc kilométeres déli vonalat. A megrendelés értéke 45 millió euró.
A 14-es vonal első szakasza 1998-ban épült, és azt szintén a Siemens szerelte fel vezető nélküli működésre, így jött létre az első automatizált működésű metróvonal Párizsban. Az automatizált rendszereknél nagyon fontos a biztonság, amelyet a 14-es vonal bővítésénél a vállalat Trainguard CBTC típusú automata vonatvezérlésű rendszere garantál. A vezető nélküli működés ötven százalékkal növeli a metró kapacitását, mert a vonatok rövidebb időközönként tudnak közlekedni. Az önműködő energia-optimalizált irányítás tizenöt százalékkal csökkenti a 14-es vonal energiafogyasztását, és biztosítja a teljes kihasználtságot csúcsidőben.
A Siemens 2011-ben Párizs legforgalmasabb metróvonalát, az 1-es vonalat is automata rendszerrel szerelte fel. Ezen a szakaszon naponta 725 ezer ember közlekedik. A vállalat 250 kilométer metróvonalat szerelt már fel a vezető nélküli működéshez szükséges technológiával, ennek köszönhetően a világon piacvezető ebben a szegmensben.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!