Bővül a párizsi 14-es, megint a Siemens a partner

iho   ·   2014.11.09. 08:45
siemens_paris0

A párizsi közlekedési hatóság megbízta a Siemenst, hogy Párizs első vezető nélküli metróvonalának bővítésénél az automatizált működéshez szükséges vonatvezérlő rendszerrel szerelje fel az új, hat kilométeres szakaszt – ez négy új állomással bővíti a kilenc kilométeres déli vonalat. A megrendelés értéke 45 millió euró.

(fotó: Siemens)

A 14-es vonal első szakasza 1998-ban épült, és azt szintén a Siemens szerelte fel vezető nélküli működésre, így jött létre az első automatizált működésű metróvonal Párizsban. Az automatizált rendszereknél nagyon fontos a biztonság, amelyet a 14-es vonal bővítésénél a vállalat Trainguard CBTC típusú automata vonatvezérlésű rendszere garantál. A vezető nélküli működés ötven százalékkal növeli a metró kapacitását, mert a vonatok rövidebb időközönként tudnak közlekedni. Az önműködő energia-optimalizált irányítás tizenöt százalékkal csökkenti a 14-es vonal energiafogyasztását, és biztosítja a teljes kihasználtságot csúcsidőben.

A Siemens 2011-ben Párizs legforgalmasabb metróvonalát, az 1-es vonalat is automata rendszerrel szerelte fel. Ezen a szakaszon naponta 725 ezer ember közlekedik. A vállalat 250 kilométer metróvonalat szerelt már fel a vezető nélküli működéshez szükséges technológiával, ennek köszönhetően a világon piacvezető ebben a szegmensben.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közút Vasút Autóbuszközlekedés Városi vasút

Így közlekedhetünk augusztus 20-án a fővárosban

BKK/iho   ·   2025.08.18. 18:00

A nemzeti ünnephez kapcsolódó állami rendezvények miatt a fővárosban több belvárosi helyen kell forgalomkorlátozásra és lezárásokra készülni. A tűzijáték miatt 19 órától a Margit híd és a Szabadság híd közötti területen lezárják a hidakat, a rakpartokat és a környező utcákat. Mindezek érintik a közösségi közlekedést is.

Vasút Nagyvasút

Milánó, Róma, München: újabb magyar fejlesztések Európa kötöttpályás hálózatában

iho.hu   ·   2025.08.13. 18:00

Hitachi, Stadler, Siemens, Alstom – már a személyvonati központi vonó- és ütközőkészülék vonatkozásában is ott találjuk a legnagyobb gyártókat a Knorr-Bremse megrendelői között. 2019 óta folyik az az átfogó innovációs projekt, amely a személy- és tehervonati csatlakozók tekintetében is komoly mérföldkőhöz érkezett az elmúlt években.