Bővül a sevillai elővárosi hálózat

iho/vasút   ·   2012.03.01. 12:00
Estacion_de_la_cartuja_lil

Az eredetileg az 1992-es Expo apropóján épített 7,2 kilométeres pályát félszázmillió euróból alakították át. A spanyol vasúti gerinchálózattal megegyezően 1668 milliméter nyomtávú kétvágányos szakaszon több új állomást is átadtak.

Az egyébként is meglehetősen kiterjedt sevillai elővárosi hálózat C-2 vonala immár nem Cartujánál ér véget</br>(képek: Wikipédia)

A frissen üzembe helyezett épületekben zárt láncú kamerahálózat, valamint Sevilla környékének történetében először jegyellenőrző beléptetőkapuk segítik a vasutasok munkáját és az utasok biztonságát. Az eszközöket – így a kamerákat is – egy központi vezérlőből kezelik.

La Cartuja egyedi stílusú állomása. Bár végállomási funkcióját elveszítette, sokkal inkább valószínű, hogy forgalma növekedni fog

A várakozások szerint a Santa Justa–La Cartuja vonal akár évi félmillió autót is távol tarthat az utaktól, így minden tényezőt figyelembe véve autónként mintegy egy eurót takaríthat meg a térségben. A városi és állami vezetők további fejlesztéseket terveznek, és ebben partner a spanyol vasúttársaság is.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!