Nem tudták kiemelni a bombát, újabb lezárás várható

MTI/iho   ·   2016.11.08. 20:22
bombaadunaban0

Nem tudták biztonságosan kiemelni a Dunából a bombát, az Origo információi szerint november 10-én, csütörtökön újabb lezárásokra lehet számítani. A munkát azért kellett abbahagyni, mert ugyan a bombára rábukkantak a Kopaszi-gát oldalában, nem messze a vízirendőrség bázisától, de nincs fix merülési pontja a búvároknak, és a szél is megerősödött. A bombát egy ipari búvár fedezte fel még kedden, a szerdára kitűzött munkanapon egyelőre a pontos helyet sikerült megállapítani. Csütörtökön várhatóan a vasúti híd egyik pillérétől fognak lemerülni a búvárok.

* * *

15:00 Befejeződött a hatósági intézkedés, így Ferencváros és Kelenföld között a Déli összekötő vasúti hídon újra elindulhatott a vonatforgalom. Az érintett vonatok már a teljes útvonalon járnak. A menetrendszerű közlekedés fokozatosan áll helyre, várhatóan a késő délutáni, kora esti órákban már nem kell hosszabb menetidővel számolniuk a Budapest–Győr–Hegyeshalom, a Budapest–Székesfehérvár és a Budapest–Pécs vasútvonalakon utazóknak.

* * *

A legfrissebb BKK-információk szerint a Rákóczi hidat nem fogják lezárni, zavartalan lesz az 1-es villamos és a csepeli HÉV közlekedése is. Galériánkban új, helyszíni képek is megtekinthetők!

* * *

Friss MÁV-infó: „a hatóság tájékoztatása alapján a robbanószerkezet kiemelése és hatástalanítása előreláthatóan elhúzódik 16 óráig, így szünetel a vonatközlekedés Ferencváros és Kelenföld állomás viszonylatában. Az érintett vonatok, így továbbra is csak Kelenföld állomásig közlekednek és onnan is indulnak.” A menetrend ettől függetlenül nem borult fel, mind a vonatinfo, mind pedig az egyik railjet személyzetének információi szerint időben fordultak az 1-es vonal szerelvényei Kelenföldön.

* * *

A BKK járatai is szünetelnek a Rákóczi híd környékén, az 1-es villamos forgalmát várhatóan 11 órától, a H7-es (csepeli) HÉV közlekedését már délelőtt tíztől korlátozzák. A hidat teljes szélességben lezárják a forgalom elől, és nem lehet közlekedni a budai alsó rakpart Neumann János utcától délre eső szakaszát, a Dombóvári utat a Duna és a Budafoki út között, a Művészetek Palotája környéki kisebb utcákat és a Laczkovich utcát.

A Dunaújváros AM-31-es aknamentesítő hajó legénysége dolgozott a bomba hatástalanításán. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: MTI/Mohai Balázs)

Korábban írtuk:

A Mávinform MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a Dunában talált második világháborús bomba kiemelése és hatástalanítása miatt szünetel ideiglenesen a forgalom, a korlátozás érinti a Déli összekötő vasúti híd vonatforgalmát is. Az intézkedések miatt a Budapest–Győr–Hegyeshalom, a Budapest–Székesfehérvár és a Budapest–Pécs vasútvonalakon a személyszállító vonatok rövidített útvonalon, csak Kelenföld állomásig közlekednek és onnan indulnak.

A Budapest–Szombathely–Sopron közötti InterCityk, a Budapest–Bécs–Salzburg–München közötti EuroCityk, illetve railjet-vonatok Kelenföld állomásra érkeznek és onnan indulnak. Az S36-os személyvonatok csak Kelenföld és Tárnok között, a G43-as gyorsított személyvonatok pedig csak Kelenföld és Székesfehérvár között járnak. A Budapest–Pécs InterCity vonatok csak Kelenföld és Pécs között közlekednek. A Budapest-Keleti–Kelenföld és Kőbánya-Kispest–Kelenföld szakaszra megváltott menetjegyek a Déli pályaudvar és Kelenföld között is érvényesek. A Budapestre érkező utasok a kelenföldi állomáson vagy a Déli pályaudvaron szállhatnak át a Budapesti Közlekedési Központ járataira.

A MÁV-Start hivatalos közleményét az érintett vonatok felsorolásával itt érheti el, a vágányzári hirdetményt pedig pdf formátumba le is töltheti, ha ide kattint.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Elhárulhatnak az akadályok az uniós hosszútehervonat-projekt megvalósulása elől

iho/vasút   ·   2024.03.05. 12:00

Az Európai Parlament TRAN bizottsága egyhangúan jóváhagyta az uniós vasúti infrastruktúra kapacitásának optimalizálását sürgető javaslatot. A terv több árut juttat a vonatokra – ez a Green Deal kulcsfontosságú eleme – a kiterhelt vasúthálózaton jelentkező problémák felszámolásának és a tehervonatok útvonalának szisztematikusabb tervezésének az igényével. A helyzet azonban ennél jóval bonyolultabb.