Bringabuheráló Budapesten

MTI   ·   2013.10.31. 12:33

Átadták Budapest első önkiszolgáló kerékpáros szerviz- és információs pontját a Vérmezőnél. A park Széll Kálmán térhez közeli végénél bárki megjavíthatja biciklijét az ott található eszközökkel, vagy felfújhatja a kereket.

A szerviz- és információs pont átadásán Karin Olofsdotter svéd nagykövet kiemelte, hogy ez a harmadik budapesti projekt, amelyet a nagykövetség, a Svéd Kereskedelmi Kirendeltség, a fővárosi önkormányzatok és svéd vállalatok közösen valósítanak meg. Korábban a Margitszigeten hoztak létre egy úgynevezett ökojátszóteret, valamint megújították a Lánchíd parkot.

A nagykövet a kerékpározás jótékony hatásait sorolva példaként említett egy friss svéd felmérést, amely szerint a munkába gyalog vagy biciklivel járóknál 40 százalékkal kisebb a szívroham kockázata, mint az autósoknál.

Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes arról beszélt, hogy a közös projekthez a svéd partnerek eszközöket adtak, a Főkert három hét alatt elvégezte a munkálatokat, a Corvinus egyetem tájépítészei megterveztették a beruházást, a fővárosi önkormányzat pedig anyagilag járult hozzá.

Kitért arra is, hogy azért a Vérmezőnél létesült a szervizpont, mert több kerékpárút keresztezi egymást, és egyébként is népszerű találkozóhely. A főpolgármester-helyettes jelezte: az elmúlt három évben azon volt a városvezetés, hogy reális alternatívákat nyújtson az autós közlekedéssel szemben. Mint mondta, ennek részeként 22 kilométer új kerékpárutat, illetve -sávot adtak át, és folytatják ezt a munkát.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.