Budapest–Belgrád vasút: fontos módosítások jelentek meg a Magyar Közlönyben
Többletfeladatokat kell elvégezni, ehhez plusz források is kellenek a központi költségvetésből.
Három év alatt négy pontban összesen 20 milliárd 320 millió forint plusz pénzt ad a kormány a vonal építésére. Így ütemezik:
- a 2023–2024. években összesen 3 milliárd 246 millió forintot,
- a 2023–2026. években összesen 3 milliárd 560 millió forintot,
- a 2023–2025. években összesen 8 milliárd 400 millió forintot,
- a 2023–2025. években összesen 5 milliárd 114 millió forintot
kap a beruházás.
A támogatott fejlesztések három ponttal egészülnek ki:
- katonai rakodók megvalósítása Kiskunlacháza és Szabadszállás vasútállomásokon,
- Kiskunhalas település logisztikai központjához kiszolgálás kialakítása a kiágazásig vasúti kapcsolat kiépítése a logisztikai központtal,
- Dunaharaszti, Taksony, Kelebia zajvédelme.
A MÁV-nak hat további feladatot is el kell végeznie a beruházáson:
- gondoskodás az állomási mellékvágányok átépítéséhez használt, felújított, minősített sínekről,
- kármentesítés talaj- és talajvízszennyezés megszüntetése,
- illegális hulladéktelepek felszámolása,
- Ferencváros (Soroksári úti állomás)–Soroksár állomás szakaszán mérnök feladatok ellátása,
- Ferencváros (Soroksári úti állomás)–Soroksár állomás szakaszával kapcsolatban a kisajátítási eljárás kezdeményezése és kapcsolódó feladatok,
- A MÁV Zrt. üzemi forgalmi, pályafenntartási, felsővezetéki, távközlési és biztosítóberendezési szakaszépületei és telephelyei felújításának, új épületek létesítésének tervezése és megvalósítása.
A kormány viszont visszavonja a következőket:
- Soroksár állomáson a peronaluljáró meghosszabbítása.
- Dunaharaszti településen, a Határ úti különszintű közúti felüljáró megépítése.
Az alábbi részprojektek pedig a megvalósítás helyett csak tervezésig juthatnak el:
- Dunaharasztin a Temető úti közúti aluljáró építése.
- Kiskunlacházán északi elkerülőút építése.
- Tompán további tíz P+R és húsz B+R parkoló építése.
- Soltvadkert megállóhelynél buszforduló építése.
- Kelebián komplex különszintű átvezetés építése.
- Dunavarsány településen összekötő utak építése: az 51-es és 5202-es számú utak összekötése különszintű vasúti átvezetéssel Dunavarsány és Délegyháza határán, valamint Dunavarsány északi bekötőút megvalósítása.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!