Büfé helyett kávé- és snack-automaták a GYSEV-en
Három vasúti kocsiban helyezték el a berendezéseket, mindegyikbe kettőt, ám a jövőben a társaság minden vagonjába kerülhet a masinákból. A próbaüzem egy hónapos lesz, amennyiben sikeresnek bizonyul az ötlet, a MÁV-Start Zrt. is élni fog a lehetőséggel.
A GYSEV szerdán, sajtótájékoztatón jelentette be, hogy az intercity és a regionális közlekedésben résztvevő kocsikon egyaránt elérhető lesz a szolgáltatás. Az egyik hazai kávéautomata forgalmazó céggel kötött megállapodás szerint a gépeket a cég ellenőrzi és tölti fel. A beszerelést a vasúttársaság szakemberei végzik, s biztosítják a működéshez szükséges áramforrást is.
A bemutató során a soproni vasútállomás 1-es vágányán várakozott a három felszerelt vagon, egy intercity és egy Schlieren személykocsi, illetve egy Jenbacher motorvonat. A vasúttársaságok vezetői és a sajtó munkatársai is kipróbálhatták az automatákat.
„Tavaly, az új vonalainkon Jenbacher motorvonatokra cseréltük az elavult Bz-ket. Emellett a regionális közlekedésben jelentős szerepet játszó Schlieren kocsikat is felújítjuk: új belső tér, klíma és wifi várja az utasainkat, az automaták beszerelése, csakúgy, mint az imént felsoroltak, szintén az utasok kényelmét szolgálják – nyilatkozta Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.
Amennyiben a GYSEV-nél kedvezőek lesznek a tapasztalatok, a MÁV-START Zrt. vasúti kocsijait is automatákkal szerelhetik fel. „Bízom abban, hogy az utasok kedvezően fogadják a GYSEV újítását” – mondta Ungvári Csaba, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója. „Június 15-től ugyanis megszűnik az intercity járatainkon a büfékocsi. A kávé- és szendvicsautomaták azonban további lehetőséget biztosítanak arra, hogy utasok számára a jövőben is elérhető legyen egyfajta büfé jellegű szolgáltatás. Mindez az eddigi költségek töredékébe kerül” – tette hozzá Ungvári Csaba.
Dávid Ilona, a GYSEV Zrt. elnöke, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a sajtótájékoztatón kifejtette: „roppant előnyös, hogy a két vasúttársaság közösen próbál tenni az utasok kényelméért. Ebben a hosszú folyamatban lehet egy apró, de fontos mérföldkő az automaták beszerelése. Egy hosszabb utazás alatt megéheznek az utasok, munkába menet szívesen isznak egy kávét, frissítőt. Ezek az újítások is előrevihetik a közösségi közlekedés ügyét. A cél az, hogy minél több embert fordítsunk a vasúti közlekedés felé. Ez a projekt gyakorlatilag nem jelent plusz költségeket, hiszen a GYSEV csak a helyet biztosítja, teret adva az utasok igényeinek.”
Hozzátette: az együttműködés nagyon fontos, hiszen tapasztalatokat, ötleteket cserélhetnek a két társaság szakemberei.
A két szóban forgó személykocsin és a Jenbacher motorvonaton egy hónapig tesztelik a szolgáltatást, ezt követően dől el, felszerelik-e az összes vagont automatákkal.