Megkapta az obsitot a Rolls-Royce öt hajtóművel is repülő Boeing 747-ese
Többször is felmerült már a Jumbo nyugdíjazásának lehetősége, ám most eljött az idő: a Spirit of Excellence egy arizonai repülőgép-temetőben végzi.
Többször is felmerült már a Jumbo nyugdíjazásának lehetősége, ám most eljött az idő: a Spirit of Excellence egy arizonai repülőgép-temetőben végzi.
Világszerte több tucatnyi olyan telep – a szlengben boneyard, csonttelep – található, ahol kiérdemesült, vagy leállított repülőgépeket tárolnak alkatrészbányaként, illetve a légiforgalomba visszatérés reményében.
A bútorrestaurátorok és a loftart jeles képviselői repülőgép-alkatrészekből, berendezési tárgyakból kreálnak lakás- és irodakiegészítőket, a légiközlekedés híveinek legnagyobb megelégedésére. Különleges alkotások, egyedi származástörténet, borsos ár.
Visszatekintés az elmúlt év néhány legfontosabb esetére, fejleményére.
A két Boeing 747-est az iraki háború előtt vonták ki a forgalomból. Repülésre már egyik sem alkalmas, de másra még jók lehetnek.
Kigördült a gyárból kedden a Boeing utolsó 747-ese, ismert nevén Jumbo Jet, a cég 54 év után állította le a repülőgépmodell gyártását.
A korszakos púpos óriásból több készült, mint sok más modern típusból, és hosszabb ideig állt gyártásban, mint bármely más polgári típus.
Az El Al már kivonta a Jumbóit az utasforgalomból, az Emirates akart volna kapacitást növelni a Ben Gurion felé. Viszont váltani kell a cargo-forgalomban.
A valaha készült Jumbók közel egyharmada még mindig repül.
Megkezdődött a gép összeszerelése, átadás és végső búcsú októberben.
Nem rakéta, hanem hiperszonikus repülőgép indul először a Stratolaunch középső szárnyszelvénye alól. A holland orsó bonyodalmai.
Stratolaunch a levegőben, két év kihagyás után. Kis és közepes műholdak indítása helyett a cél hiperszonikus járművek tesztelése. De ott van a tervekben egy igazi űrrepülőgép is!
Trump festése, kontra „babakék”: az eddigi megjelenés biztonsági kérdés volt, nem a hazafiasságé.
A British utolsó óriásai is kirepültek Heathrow-ról, a Virgin púposai az Atlashoz kerülnek, a KLM tervezi a 747-esek után a A330-asai kivonását is.
Miért ragaszkodnak a hajtóműgyártók a 747-es repülő laboratóriumokhoz? Az ausztrál példány több okból különösen alkalmas a szerepre.