Akadálymentes lett a bicskei vasútállomás
Intermodális csomópont épül, az első ütem elkészült: P+R és B+R várja az utasokat.
Intermodális csomópont épül, az első ütem elkészült: P+R és B+R várja az utasokat.
A rövidke, 12,1 kilométeres Klagenfurt–Weizelsdorf vonal korszerűsítése tizennyolc hónap alatt készült el.
A legforgalmasabb állomásokat érintő 50 megújuló állomás-program 2019-ben indult, ennek keretében 2021-ben tíz helyszínen fejeződtek be karbantartási és felújítási munkálatok, három helyszínen 100 P+R és huszonhat helyszínen 1298 B+R parkoló épült összesen.
A fejlesztésnek köszönhetően jelentősen megnövekszik Hajdú-Bihar megye vasúti szolgáltatásának színvonala, átépített, modern vasútállomások várják az utazóközönséget.
Megszépül tizenhárom állomás meglévő utasforgalmi épülete és annak környezete, tizenegy helyszínen új, korszerű felvételi épületet hoznak létre, 229 állomásnál és megállónál pedig fedett kerékpártároló létesül.
Idén közel harminc helyszínen, összesen több mint 1400 férőhelyű B+R parkolót épít ki a MÁV.
A fejlesztéssel duplájára növekszik majd az elővárosi vasútvonalak mellett a parkolóhelyek száma, így a Budapestre utazók közül többen válthatnak autóról vasútra.
A fenntartható város évek óta megfogalmazott célja, hogy Budapesten a környezettudatos megoldásokat részesítsék előnyben. Nagyobb távolságokra kiváló megoldás a közösségi közlekedés és a kerékpár kombinációja. Ezt szolgálják a metró és a HÉV-megállóknál létesített B+R biciklitárolók is, amelyekből újabb hat használható mától.
Huszonhét fővárosi helyszínen, kiemelt közösségi közlekedési járatok (M2-es, M3-as metró, HÉV vonalak, 1-es villamos) útvonalai mentén épültek új B+R kerékpártárolók, amelyek 2020. január vége óta használhatók. A kerékpározás a járványügyi veszélyhelyzet idején is megfelelő közlekedési forma, ezért a kerékpárosbarát fejlesztések ilyenkor is fenntartható alternatívát biztosítanak a közlekedőknek.